اولین دیدار رهبران دو کشور متخاصم ونزوئلا و آمریکا در پاناما

اولین دیدار رهبران دو کشور متخاصم ونزوئلا و آمریکا در پاناما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اجلاس سران قاره آمریکا در پاناما فرصتی را فراهم آورد تا رهبران ونزوئلا و آمریکا برای اولین بار دیدار و گفتگویی کوتاه داشته باشند. در این اجلاس باراک

آگهی

اجلاس سران قاره آمریکا در پاناما فرصتی را فراهم آورد تا رهبران ونزوئلا و آمریکا برای اولین بار دیدار و گفتگویی کوتاه داشته باشند.

در این اجلاس باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به همتای کاراکاسی خود گفته است که آمریکا مایل به حمایت از ونزئولاست نه تهدید آن.

در مقابل آقای مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و میراث دار هوگو چاوز با این سخن اوباما همراهی نکرده اما دیدار کوتاه خود با آقای اوباما را «جدی» و همراه با «احترام و صمیمیت» توصیف کرده است.

برغم این توصیف مثبت و بیرون از این اجلاس و دیدار کوتاه، خبری از صمیمیت در روابط پرتنش کاراکاس و واشنگتن نیست.

آمریکا ونزوئلا را «تهدیدی برای امنیت» خوانده و چند مقام ونزئولایی را مشمول تحریم کرده که به امضای باراک اوباما رسیده است.

ونزوئلا نیز با جمع آوری نزدیک نزدیک به ۱۰ میلیون امضاء برای لغو این سند کاخ سفید، و تعیین روزی بعنوان روز «ضد امپریالیسم» آمریکا را به چالش کشیده است.

توافق هسته ای با ایران و عادی سازی روابط با کوبا از میراث هایی است که باراک اوباما می خواهد در عرصه سیاست خارجی از خود به جای بگذارد.

اگر چنین روندی به عادی سازی یا بهبود روابط واشنگتن با کاراکاس نیز منجر شود، میراثی به جا و به یادماندنی از طول دوران ریاست جمهوری باراک اوباما خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف مقبره ۱۲۰۰ ساله مملو از طلا با بقایای ده‌ها نفری که برای حاکم پانامایی قربانی شدند

محدودیت‌ها برای عبور از کانال پاناما تمدید شد؛ اختلال در تجارت آمریکا با شرق آسیا و اروپا

تلاش ازبکستان برای جذب گردشگر با تکیه بر میراث فرهنگی و توسعهٔ زیرساخت