فعالان مدنی معترضان به قتل یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا را به آرامش فراخواندند

فعالان مدنی معترضان به قتل یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا را به آرامش فراخواندند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ساکنان خشمگین چارلستون شمالی در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاه پوستان عصر چهارشنبه دست به تجمع زدند. آنها جسارت شاهد

آگهی

ساکنان خشمگین چارلستون شمالی در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاه پوستان عصر چهارشنبه دست به تجمع زدند. آنها جسارت شاهد قتل والتر اسکات به دست یک افسر سفیدپوست و فیلمبرداری از صحنه جرم را ستودند.

در همین حال فعالان مدنی این تظاهرکنندکان را به آرامش فراخوانده اند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: «من اینجا به نمایندگی تمام پدران آمده ام تا بگویم از اینکه هر هفته، هر روز یا هر چند ساعت شاهد کشته شدن یک جوان سیاهپوست به ضرب گلوله پلیس آمریکا باشم خسته شده ام.»

از سوی دیگر خانواده والتر اسکات ۵۰ ساله در تلاش اند تا با موضوع مرگ وی که شنبه گذشته در چارلستون شمالی روی داد کنار بیایند. آنتونی اسکات، برادر قربانی گفت: «ما فعلا با این موضوع کنار آمده ایم. اما زمان زیادی طول کشید تا به اینجا برسیم. برای اینکه او ستون خانواده ما، بویژه برای من و برادر کوچکترم بود.»

مایکل اسلیگر، افسر پلیس چارلستون شمالی ابتدا گفته بود در دفاع از خود به مقتول شلیک کرده است چرا که مقتول اسلحه بی حس کننده او را گرفته و می خواسته علیه وی استفاده کند. اما انتشار ویدیویی از صحنه تیراندازی این افسر پلیس به سوی والتر اسکات پرده از حقیقت برداشت و دادگاه مایکل اسلیگر را به قتل متهم کرد. این افسر ۳۳ ساله احتمالا با محکومیت اعدام و یا ۳۰ سال زندان روبروست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگو با فیلمبردار صحنه تیراندازی مامور پلیس آمریکا به مرد سیاهپوست

«نژادگرایی» در رفتار پلیس آمریکا

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد