گفتگو با فیلمبردار صحنه تیراندازی مامور پلیس آمریکا به مرد سیاهپوست

گفتگو با فیلمبردار صحنه تیراندازی مامور پلیس آمریکا به مرد سیاهپوست
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو روز پس از آنکه تصاویر ویدیویی از صحنه تیراندازی یک مامور پلیس آمریکایی به سوی یک مرد سیاهپوست منتشر شد، شاهد عینی که موفق شده بود این لحظات را با

آگهی

دو روز پس از آنکه تصاویر ویدیویی از صحنه تیراندازی یک مامور پلیس آمریکایی به سوی یک مرد سیاهپوست منتشر شد، شاهد عینی که موفق شده بود این لحظات را با موبایل خود ثبت کند، برای نخستین بار با خبرگزاری ها مصاحبه کرد.

فیدین سانتانا در پاسخ به اینکه چرا حاضر شده است این ویدئو را در اختیار خانواده قربانی و رسانه ها قرار دهد می گوید: «دلیلش این است که اگر روزی چنین بلایی سر من هم بیاید می خواهم که همه، حقیقت ماجرا را بدانند.» وی همچنین اذعان دارد که در زمان فیلمبرداری بسیار نگران بوده است که پلیس به سوی او نیز تیراندازی کند.

در پی انتشار این ویدئو، مایکل اسلیگر، مامور پلیس شهر چارلستون شمالی به قتل عمد والتر لامر اسکات که در زمان مرگ۵۰ ساله داشت، متهم شده و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

روز چهارشنبه، صدها تن از شهروندان چارلستون شمالی در ایالت کارولینای جنوبی در برابر محل وقوع قتل گردهم آمدند.

طی ماههای اخیر، موارد مشابه تیراندازی و قتل سیاهپوستان به دست ماموران پلیس اعتراض گسترده مردمی علیه خشونت پلیس آمریکا را به همراه داشته که در برخی موارد به شورش شهری نیز منجر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فعالان مدنی معترضان به قتل یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا را به آرامش فراخواندند

«نژادگرایی» در رفتار پلیس آمریکا

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد