سازمان هوانوردی آلمان از بیماری کمک خلبان جرمن وینگز اطلاع نداشته است

سازمان هوانوردی آلمان از بیماری کمک خلبان جرمن وینگز اطلاع نداشته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان هوانوردی آلمان می گوید از بیماری افسردگی آندره آس لوبیتس، کمک خلبان جرمن وینگز اطلاع نداشته است. به گفتۀ مسئولان این سازمان هیچ سندی دال بر

آگهی

سازمان هوانوردی آلمان می گوید از بیماری افسردگی آندره آس لوبیتس، کمک خلبان جرمن وینگز اطلاع نداشته است. به گفتۀ مسئولان این سازمان هیچ سندی دال بر افسردگی مزمن این کمک خلبان از سوی وی یا شرکت لوفت هانزا به این سازمان ارائه نشده بود. سازمان هوانوردی آلمان تنها مرجع صدور مجوز پرواز به خلبان ها در این کشور است.

آندره آس لوبیتس، کمک خلبان هواپیمای مسافربری جرمن وینگز، روز بیست و چهارم مارس این هواپیما را با ۱۵۰ مسافر و خدمه بر فراز کوههای آلپ در جنوب فرانسه ساقط کرد. در تحقیقات صورت گرفته اولیه اعلام شد که وی دچار افسردگی مزمن بوده است و در ادامۀ این تحقیقات، مشخص شد مسئولان شرکت هواپیمایی جرمن وینگز وابسته به لوفت هانزا از بیماری وی اطلاع داشته اند.

لوفت هانزا در پی این سانحه اعلام کرده است به بازماندگان قربانیان سقوط این هواپیما غرامت می پردازد. مسئولان خطوط هوایی لوفت هانزا اعلام کرده اند به ازای هر قربانی، ۱۵۰ هزار دلار به بازماندگان پرداخت می کنند. در صورت شکایت خانواده های قربانیان از لوفت هانزا و مقصر شناخته شدن این شرکت هواپیمایی آلمانی، میزان غرامتی که باید پرداخت شود در دادگاه رسیدگی به این پرونده تعیین خواهد شد.

المار گیه مولا، وکیل دعاوی در زمینۀ هوانوردی در مورد نحوه و میزان این غرامت برای مسافران با توجه به قوانین داخلی کشورها می گوید: “برای مسافران آمریکایی بعنوان مثال، از آنجاییکه معتقدند لوفت هانزا رفتار درستی در رابطه با مشکل این خلبان نداشته است، فکر می کنم غرامت بالایی درخواست شود. حتی ممکن است یک قاضی آمریکایی جریمه های سنگینی برای تنبیه این شرکت هوایی تعیین کند. البته این موضوع به این بستگی دارد که قاضی تا چه حد لوفت هانزا را مقصر بداند.”

سقوط این هواپیما در کوههای آلپ همچنین خسارات زیست محیطی به این منطقه وارد کرده است و گفته می شود پاکسازی آن ازمان خواهد برد. عملیات پاکسازی این منطقه بعد از انتقال تمامی قطعات هواپیما و اجزای پیکر قربانیان آغاز می شود

به گفتۀ مسئولان فرانسه، تاکنون ۱۵۰ دی ان ای شناسایی شده اما کار شناسایی قربانیان و تحویل پیکر آنها به خانواده هایشان طولانی خواهد بود.

دو خبرنگار ایرانی به نامهای میلاد حجت الاسلامی و حسین جوادی نیز در سانحۀ سقوط این هواپیما جان باختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش سقوط هواپیمای جرمن وینگز با دومین جبعه سیاه کامل می شود

اطلاعات دومین جعبۀ سیاه جرمن وینگز قابل استخراج است

اعتصاب‌های گسترده در آلمان در پروازها و حرکت قطارها اختلال ایجاد کرد