اطلاعات دومین جعبۀ سیاه جرمن وینگز قابل استخراج است

اطلاعات دومین جعبۀ سیاه جرمن وینگز قابل استخراج است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دومین جعبۀ سیاه هواپیمای مسافربری جرمن وینگز روز پنجشنبه پیدا شد. به گفتۀ دادستان مارسی، این جعبۀ سیاه که حاوی اطلاعات فنی مربوط به زمان پرواز است،

آگهی

دومین جعبۀ سیاه هواپیمای مسافربری جرمن وینگز روز پنجشنبه پیدا شد. به گفتۀ دادستان مارسی، این جعبۀ سیاه که حاوی اطلاعات فنی مربوط به زمان پرواز است، در وضعیت مناسبی قرار دارد.

دیگر جعبۀ سیاه این هواپیما که حاوی صدای داخل کابین خلبان و مکالمات بین کابین و مرکز کنترل می شود، روز بیست و چهارم مارس و ساعاتی بعد از سقوط این هواپیما پیدا شده بود.

بریس روبن، دادستان مارسی در این باره گفت: “جعبۀ سیاه به دلیل آتش گرفتن سیاه شده است اما در شرایط مناسبی است و امیدواریم بتوانیم اطلاعات ضبط شده به روی آن را استخراج کنیم. همانطور که می دانید، این جعبۀ در حدود ۵۰۰ پارامتر از جمله سرعت هواپیما، ارتفاع، قدرت موتور و همچنین نحوۀ هدایت هواپیما و عمل خلبان ها را ضبط می کند.”

هواپیمای مسافربری جرمن وینگز متعلق به خطوط هوایی لوفت هانزا روز بیست و چهارم مارس بر فراز آلپ سقوط کرد. در تحقیقات اولیه مشخص شد که آندره آس لوبیتس، کمک خلبان این هواپیما که به افسردگی مزمن دچار بوده، عمدا این هواپیما را ساقط کرده است.

بنا به گفتۀ دادستان آلمان، اطلاعاتی از کامپیوتر و تبلت این کمک خلبان به دست آمده است که نشان می دهد وی قبل از این سفر، در مورد راههای خودکشی و همچنین شیوه های کنترل تکنیکی کابین خلبان به روی اینترنت جستجو کرده است. گفته می شود آندره آس لوبیتس در سال ۲۰۰۸، بمدت چند ماه دورۀ آموزش خلبانی خود را به دلیل ادامۀ درمان بیماری خود متوقف کرده بود. چند روز پیش هم مقامات لوفت هانزا اعلام کردند این کمک خلبان، مسئولان شرکت هوایی جرمن وینگز وابسته به این خطوط هوایی را از بیماری خود مطلع کرده بوده است.

جستجوها برای یافتن دو جعبۀ سیاه این هواپیما و باقیماندۀ اجساد قربانیان توسط هشتصد پلیس و ژاندارم بلافاصله بعد از سقوط این هواپیما آغاز شد. به دلیل متلاشی شدن پیکر قربانیان، تنها راه شناسایی آنها از راه دی انی ای ممکن است و تاکنون ۱۵۰ دی ان ای برابر با تعداد قربانیان سقوط این هواپیما مشخص شده و به گفتۀ مقامات فرانسوی، کار شناسایی آنها تا پایان هفته انجام خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسئولان لوفت هانزا از پاسخ به خبرنگاران طفره رفتند

بحران های تازه گریبانگیر شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

فرانسه از طرحی بلندپروازانه برای مقابله با روند «افول» پژوهش‌های پزشکی رونمایی کرد