تاکید اوباما و وزیر کشور فرانسه بر تفکیک کردن مسلمانان و افراطیها

تاکید اوباما و وزیر کشور فرانسه بر تفکیک کردن مسلمانان و افراطیها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، با ایراد سخنانی در کنفرانس مقابله با افراطی گری خشن در واشنگتن، خواهان بسیج عمومی برای مقابله با جهاد گرایان شده و

آگهی

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، با ایراد سخنانی در کنفرانس مقابله با افراطی گری خشن در واشنگتن، خواهان بسیج عمومی برای مقابله با جهاد گرایان شده و این اتهام را که غرب در ستیز با اسلام هست را یک دروغ وحشتناک خواند.

او همچنین با اشاره به این که می بایست صدای مخالف را هم شنید، گفت: “وقتی صدای مخالف شنیده نشود، این امر باعث بروز افراطی گرایی خشن می شود و فضایی ایجاد می کند تا تروریستها از آن بهره برداری کنند. وقتی تغییرات دموکراتیک و آرام امکان پذیر نیست، صدای تبلیغات تروریستها بلند می شود که خشونت تنها پاسخ ممکن است.”

برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه، که کشورش اخیرا با یک رشته حملات تروریستی مواجه بوده نیز، با شرکت در یک مصاحبه مطبوعاتی در حاشیه این اجلاس،تصریح کرد: “ما انحراف برخی از یک دین صلح طلب را با اصل آن دین تفکیک می کنیم. ما به شدت هر گونه تشبیه کردن مسلمانان جهان و آن چیزی که به ما مربوط می شود یعنی مسلمانان فرانسه ، با حرکات گروههای کوچکی که فقط از تنفر الهام گرفته اند را به شدت محکوم می کنیم.”

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن هم با اشاره به جو حاکم بر این کنفرانس ، گفت: “به نظر می رسد که دولتها بار دیگر به لزوم مقابله فوری با افراطی گری خشن پی برده اند. جنایات اخیر داعش قطعا باعث ایجاد این قاطعیت شده است. بطوری که وزیر خارجه اردن در این اجلاس گفت که هر یک از ما ممکن است هدف این تروریستها باشیم.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند