دبالتسوه، گواه نقض آتش بس در اوکراین

دبالتسوه، گواه نقض آتش بس در اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نقض همه جانبه آتش بس مینسک در شهر کلیدی دبالتسوه، باعث شد تا نظامیان اوکراینی از این شهر عقب نشینی کنند. بگفته پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین،

آگهی

نقض همه جانبه آتش بس مینسک در شهر کلیدی دبالتسوه، باعث شد تا نظامیان اوکراینی از این شهر عقب نشینی کنند.

بگفته پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین، نزدیک به هشتاد درصد از نظامیان این کشور از دبالتسوه خارج شده اند. نظامیان اوکراین مستقر در دبالتسوه تحت محاصره کامل جدایی طلبان هوادار روسیه بودند و تنها با یک توافق ضمنی عقب نشینی از این شهر را آغاز کرده اند.

یکی از سربازان اوکراینی در این باره می گوید: “درگیریها بسیار شدید بودند. تنها دعا می کردیم و صدها بار با زندگی خداحافظی کردیم، آنها تجهیزات توانمند و پیچیده ای دارند.”

در شبانه روز گذشته، با وجود آغاز آتش بس مینسک، درگیریهای گسترده ای میان طرفین در دبالتسوه و حاشیه آن جریان داشته است. پیش تر، جو بایدن، معاون رییس جمهوری ایالات متحده به روسیه در مورد ادامه نقض آتش بس هشدار داده بود.

عقب نشینی نیروهای اوکراینی در حالی انجام می شود که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز هفدهم فوریه از نظامیان اوکراینی خواست تا تسلیم جدایی طلبان هوادار روسیه شوند.

اهمیت شهر دبالتسوه بدلیل خطوط راه آهن است. تمامی قطارهای باربری بین روسیه و اوکراین از این شهر عبور می کنند و اهمیت این شهر را دو چندان می کنند. جدایی طلبان با کنترل این شهر اوکراینی قصد دارند تا جبهه واحد و یکپارچه ای علیه نظامیان اوکراینی تشکیل دهند.

کمبود موادغذایی، نبود امکانات اولیه از جمله آب و الکتریسیته در دبالتسوه، باعث مهاجرت اجباری بسیاری از ساکنان شهر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش اهالی کی یف به عقب نشینی ارتش اوکراین از دبالتسوه

سرگئی لاوروف: فورا تیراندازی را متوقف کنید

قطعنامه جدید شورای امنیت در مورد اوکراین