مبارزه همه جانبه با گروه بوکوحرام در غرب آفریقا

مبارزه همه جانبه با گروه بوکوحرام در غرب آفریقا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مبارزه با پیکارجویان بوکوحرام در نیجریه و کشورهای همسایه این کشور از جمله در کامرون تبدیل به مهمترین اولویت دولتها شده است. در همین راستا ارتش

آگهی

مبارزه با پیکارجویان بوکوحرام در نیجریه و کشورهای همسایه این کشور از جمله در کامرون تبدیل به مهمترین اولویت دولتها شده است.

در همین راستا ارتش نیجریه چهارشنبه اعلام کرده است که نزدیک به 300 تن از پیکارجویان این گروه در درگیریهای شمال شرقی این کشور جلن باخته اند. کانون اصلی درگیریها ایالت خودمختار بورنو در شمال شرقی است.

ارتش کامرون هم در نزدیکی روستای استراتژیک فوتوکل، شهر مرزی کامرون و نیجریه، به مقابله با پبکارجویان پرداخته اند تا کنترل این شهر بدست اعضای گروه بوکوحرام نیفتد.

یکی از افسران ارتش کامرون می گوید: “فوتوکل، از اهمیت زیادی برخوردار است، این روستا دو منطقه مهم قاره آفریقا، غرب آفریقا را به مرکز نزدیک می کند. این روستا نقطه ارتباطی برای بازرگانانی است که در آفریقا جابجا می شوند. این منطقه منافع زیادی برای آفریقا دارد.”

فوتوکل، در نزدیکی شمالشرقی نیجریه، کانون تمرکز گروه بوکوحرام در هفته های اخیر بارها مورد حملات گروه بوکوحرام قرار گرفته است. هفته گذشته کشورهای غرب آفریقا، توافق کردند تا بودجه ای را برای مبارزه با بوکوحرام در نظر بگیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند