Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

تلگراف: حزب کارگر بریتانیا درصورت پیروزی در انتخابات سپاه پاسداران را تروریستی اعلام می‌کند

اعضای کابینه حزب کارگر
اعضای کابینه حزب کارگر Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش روزنامه بریتانیایی تلگراف، حزب کارگر این کشور در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی پیش رو قصد دارد سپاه پاسداران را تروریستی اعلام کند.

آگهی

اوت کوپر، وزیر کشور و دیوید لمی، وزیر خارجه دولت در سایه کنونی بریتانیا که در صورت اقبال حزب کارگر در انتخابات چهارم ژوئیه همین عنوان را دولت بریتانیا خواهند داشت، از تروریستی خواندن سپاه حمایت کردند.

محافظه‌کاران حاکم بیش از یک سال است که قصد اتخاذ چنین اقدامی را دارند، اما در پی اختلاف نظر میان وزارت کشور و وزارت خارجه بر سر این که تروریستی خواندن سپاه چه آسیبی به روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران می‌زند، از انجام آن خودداری کردند.

در صورتی که دولت بریتانیا سپاه پاسداران را به طور رسمی تروریستی بداند، عضویت در این گروه و یا حتی حمایت از آن در این کشور جرم محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد حزب کارگر بریتانیا به این جمع‌بندی رسیده که رویکرد کنونی لندن در قبال سازمان‌هایی همچون سپاه پاسداران که با دولت جمهوری اسلامی پیوند بسیار نزدیک و درهم تنیده‌ای دارد ناکارآمد است و خواهان اتخاذ تدابیر دیگری است.

پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا اعلام کرده که سال گذشته موفق به خنثی کردن ۱۵ توطئه از جانب نیروهای مرتبط با دولت جمهوری اسلامی برای آدم‌ربایی و کشتن شهروندان بریتانیا و یا افراد مستقر در این کشور شده است.

منتقدان جمهوری اسلامی ایران از جمله نمایندگان محافظه‌کار پارلمان بریتانیا تا کنون بارها خواستار تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران شده‌اند. اخیرا نیز در پی تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران از سوی دولت کانادا، موج این درخواست‌ها در بریتانیا شدت گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روایت رسانه آلمانی از احتمال قراردادن سپاه در فهرست تروریستی اتحادیه‌اروپا؛ آیامانع حقوقی برطرف شده؟

بریتانیا: تحریم‌ها کافی است، تروریستی خواندن سپاه پاسداران ضرورت ندارد

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟