تشدید حملات نیروی هوایی اردن علیه مواضع داعش

تشدید حملات نیروی هوایی اردن علیه مواضع داعش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرماندهی نیروی هوایی اردن اعلام کرد، جنگنده های این کشور طی سه روز گذشته، ۵۶ هدفِ متعلقِ به گروه «دولت اسلامی» را در عراق و به ویژه شهر رقه در سوریه

آگهی

فرماندهی نیروی هوایی اردن اعلام کرد، جنگنده های این کشور طی سه روز گذشته، ۵۶ هدفِ متعلقِ به گروه «دولت اسلامی» را در عراق و به ویژه شهر رقه در سوریه نابود کرده اند.

در پی انتشار ویدئوی سوزاندن معاذ کساسبه، خلبان اردنی اسیر داعش در هفته گذشته، مقام های دولت اردن گفته بودند که انتقام وی را با تشدید بمباران مواضع این گروه خواهند گرفت.

ژنرال، منصور جبور، فرمانده نیروی هوایی سلطنتی اردن درباره اهداف این حملات گفت: «اولویت، هدف قرار دادن رهبری داعش و به ویژه البغدادی است. هدف دوم، ضربه زدن به منابع غیر قانونی تامین مالی گروه است که از محل فروش نفت تامین می شود. هدف سوم هم، تضعیف و نابودی مراکز آموزشی، آماده سازی و پشتیبانی گروه است.»

دولت امارات عربی متحده، یکشنبه اعلام کرد، یک اسکادران از جنگنده های اف ۱۶ خود را برای یاری رساندن به نیروی هوایی اردن در اختیار این کشور قرار داده است.

امارات، یکی از اعضای ائتلاف بین المللی علیه داعش، از اواخر ماه دسامبر، مشارکت مستقیم خود را در بمباران مواضع دولت اسلامی متوقف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فقر و عقیده، اردنی ها را به اسلامگرایان ترغیب می کند

قاچاق سلاح و مواد مخدر با پهپاد از سوریه به اردن؛ امان «تهدید‌ تازه ایران» را محکوم کرد

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد