نگاهی به شهرآورد مادرید و حساس ترین دیدار لیگ دسته اول فرانسه

نگاهی به شهرآورد مادرید و حساس ترین دیدار لیگ دسته اول فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هفته پیش در کُرنر، مجله هفتگی فوتبال، پیش بینی کرده بودیم که آتلتیکو در شهرآورد مادرید، رئال را شکست خواهد داد، البته بعید می دانم کسی تصور چنین شکست

آگهی

هفته پیش در کُرنر، مجله هفتگی فوتبال، پیش بینی کرده بودیم که آتلتیکو در شهرآورد مادرید، رئال را شکست خواهد داد، البته بعید می دانم کسی تصور چنین شکست سختی را داشت. باری، گمانه زنی ما درباره دیدار لیون پاری سن ژرمن درست از آب درآمد.

شهرآورد مادرید

رئال مادرید، صدرنشین لالیگا، در حالی که پنج بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت امیدوار بود، بهتر از پنج دیدار گذشته در برابر آتلتیکو نتیجه بگیرد. اما در عمل، شاگردان آنچلوتی بازی بسیار ضعیف و پرانتقادی را ارائه کردند و در نهایت با ۴ گل مغلوب آتلتیکو شدند. به این ترتیب، اختلاف امتیاز رئال و بارسلونا در صدر جدول لالیگا به حداقل رسید.

نبرد صدرنشین و مدافع عنوان قهرمانی لیگ فرانسه

در آخرین و حساس ترین دیدار از هفته بیست وچهارم لیگ دسته اول فرانسه، لیون صدرنشین میزبان پاری سن ژرمن، مدافع عنوان قهرمانی بود. کلینتون انجی، مهاجم کامرونی لیون در دقیقه ۳۱ تمیش را پیش انداخت اما زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه ۶۹ از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. لیون باوجود این تساوی، همچنان با اختلاف ۲ امتیاز از پاری سن ژرمن پیش است.

فهرست برترین و بدترین های هفته

ساحل عاج، با غلبه بر غنا در ضربات پنالتی، جام ملت های آفریقا را به خانه برد و برترین تیم هفته لقب گرفت. یاران یایا توره ۲۳ سال بود که این لحظه ای را انتظار می کشیدند.

هواداران متعصب تیم گینه استوایی در جمع بدترین ها جای گرفتند. آنها در جریان دیدار نیمه نهایی جام ملت های آفریقا تیم شان با غنا، با پلیس درگیری شدند و روند بازی را برای دقایقی مختل کردند. هواداران باشگاه مصری زَمالک نیز از جمله بدترین های هفته هستند. درگیری آنها با پلیس در قاهره دست کم ۱۹ کشته بر جا گذاشت. در پی این سانحه دردناک، فدراسیون فوتبال مصر تمامی مسابقات لیگ را به حالت تعلیق درآورد.

شکست سخت در برابر یونتوس و جنجال بر سر نحوه بازپخش تلویزیونی صحنه نخستین گل یونتوس، باشگاه آث میلان را نیز در قعر فهرست بدترین های این هفته قرار داد.

تقویم تاریخ

در حالی که این روزها، باشگاه های فوتبال میلیون ها یورو برای خرید ستارگان فوتبال خرج می کنند، سی و شش سال پیش در چنین روزی بود که رکورد گرانقیمت ترین قرارداد انتقال در لیگ برتر انگلستان شکست شد.

نهم فوریه سال ۱۹۷۹، مدیر باشگاه ناتینگهام فارست اعلام کرد که تروور فرانسیس را به قیمت یک میلیون پوند به خدمت گرفته است. این مهاجم انگلیسی که در آن زمان برای باشگاه بیرمنگام توپ می زد به این ترتیب رکورد بهای نقل و انتقال در بریتانیا را شکست و در تاریخ فوتبال جاودانه شد.

پیش بینی نتایج دیدارهای مهم هفته

اکنون توجه تان را جلب می کنم به پیش بینی های تیم ورزش یورونیوز در مورد نتایج سه دیدار مهم این هفته. شما هم می توانید گمانه زنی های خودتان را با استفاده از هشتگ TheCornerScoresدر شبکه های مجازی با ما در میان بگذارید.

به گمان ما، چلسی با ۲ گل اروتون را در لیگ برتر انگلستان شکست خواهد. در بوندس لیگا، بایرن لورکوزن در خانه با ۳ گل مغلوب وولفسبورگ خواهد شد. و پی اس وی آیندهوون در مهم ترین دیدار لیگ دسته اول هلند، آلکمار را با ۲ گل از پیش روی برخواهد داشت.

ویدئو هفته: رقص «بوم بوم»

رابرت کیدیابا به بهترین نحو ممکن با تیم ملی کشورش خداحافظی کرد. دروازه بان ۳۹ ساله جمهوری دموکراتیک کنگو تیمش را تا مکان سوم جام ملت های آفریقا پیش برد. علاقه مندان به فوتبال رقص بامزه او را در پایان مسابقات که به «بوم بوم دنس» معروف بود، هرگز فراموش نخواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟