وعده ملک عبدالله به جنگی بی رحمانه علیه داعش

وعده ملک عبدالله به جنگی بی رحمانه علیه داعش
نگارش از Sharam Akhavan
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملک عبدالله، پادشاه اردن پس از بازگشت زودهنگام از سفر آمریکا، وعده داد که جنگ بی رحمانه ای را علیه گروه داعش به پیش خواهد برد. در محوطه فرودگاه امان،

آگهی

ملک عبدالله، پادشاه اردن پس از بازگشت زودهنگام از سفر آمریکا، وعده داد که جنگ بی رحمانه ای را علیه گروه داعش به پیش خواهد برد.

در محوطه فرودگاه امان، صدها تن با حمل پرچم و پلاکاردهای یادبود خلبان اردنی کشته شده، از پادشاهشان استقبال کردند و خواستار پاسخ شدید اردن به شبه نظامیان دولت اسلامی شدند.

ملک عبدالله بلافاصله با سران ارتش اردن دیدار و مذاکره کرد و در یک پیام تلویزیونی گفت که ما برای دفاع از ایمان، عقاید و اصول انسانیمان در جنگ علیه داعش هستیم و آنها را در پناهگاههایشان هدف قرار خواهیم داد.

محمد المومَنی، سخنگوی دولت اردن گفت: «اردن به منظور مقابله با افراط گرایی و تروریسم، با ائتلاف بین المللی همکاری می کند و به این کار ادامه خواهد داد. قدرت و توانایی ما برای همه شناخته شده است. اردن به این مسیر ادامه خواهد داد و عکس العمل های دیگر ما، در زمان مناسب اعلام خواهد شد.»

در پی سوزاند خلبان معاذ کساسبه توسط شبه نظامیان داعش، اردن صبح چهارشنبه دو زندانی عضو القاعده را اعدام کرد.

خانواده خلبان اردنی که امکان دفن فرزند خود را ندارد، روز چهارشنبه با برگزاری مراسمی در روستای محل تولدش در نزدیکی شهر کَرَک، یاد او را گرامی داشت. صدها تن از مردم و نظامیان این منطقه برای ابراز تسلیت و ادای احترام در این مراسم شرکت کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنشها به مرگ خلبان اردنی در خیابانهای امان، پایتخت اردن

مردم اردن خواستار پاسخ شدید به داعش شدند

داعش خلبان اردنی را کشت