مردم اردن خواستار پاسخ شدید به داعش شدند

مردم اردن خواستار پاسخ شدید به داعش شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از اعدام دو جهادی وابسته به القاعده در اردن، در پاسخ به قتل خلبان این کشور توسط شبه نظامیان دولت اسلام، مردم اردن خواهان واکنش شدیدتری هستند

آگهی

پس از اعدام دو جهادی وابسته به القاعده در اردن، در پاسخ به قتل خلبان این کشور توسط شبه نظامیان دولت اسلام، مردم اردن خواهان واکنش شدیدتری هستند.

ساجده ریشاوی، یک زن بمب گذار انتحاری عراقی که داعش خواستار تبادل او با یک گروگان ژاپنی شده بود و زیاد کاربولی، عضو عراقی دیگر القاعده ساعاتی پس از انتشار ویدیوی سوزاندن معاذ کساسبه، خلبان نیروی هوایی اردن، اعدام شدند.

الازهر، یکی از معتبرترین موسسات اسلامی در مصر، خواستار «کشتن، به صلیب کشیدن و قطع دستان و پاهای» اعضای گروه «دولت اسلامی» شد.

مقامات اردن با تایید خبر کشته شدن معاذ کساسبه، می گویند که او یک ماه پیش به قتل رسیده است.

ملک عبدالله پادشاه اردن سفر خود به واشنگتن را فورا پایان داد تا احتمالا، چگونگی مقابله شدیدتر با داعش را بررسی کند.

صفی کساسبه، پدر خلبان به قتل رسیده گفت: «به نظر من، معاذ یک شهید است. اگر خدا بخواهد او در بهشت با شهدای دیگر و مردم خوب و پیامبران است. صبر من، صبر زیباییست و من از خدا درخواست کمک می کنم. من از دولت اردن می خواهم که انتقام خون معاذ را بگیرد.»

اهالی شهر کَرَک، زادگاه خلبان کساسبه، مانند پدر او، خواهان پاسخ قوی ارتش به جنایت گروه «دولت اسلامی» هستند و می گویند که اعدام دو جهادی کافی نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردن دو جهادگرای عراقی را اعدام کرد

اردن؛ یک مامور ارشد پلیس در جریان اعتراض‌ها به افزایش قیمت سوخت کشته شد

حضور متهم به کودتا در انظار عمومی؛ شاهزاده حمزه با پادشاه اردن همراه شد