کی یف و مسکو یکدیگر را متهم به گلوله باران مرگبار در دونتسک می کنند

کی یف و مسکو یکدیگر را متهم به گلوله باران مرگبار در دونتسک می کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از گلوله باران یک ایستگاه اتوبوس در دونتسک که به کشته شدن دست کم سیزده تن انجامید، کی یف و مسکو انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه گرفتند. در پی

آگهی

پس از گلوله باران یک ایستگاه اتوبوس در دونتسک که به کشته شدن دست کم سیزده تن انجامید، کی یف و مسکو انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه گرفتند.

در پی این حادثه مرگبار، آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین با انتقاد از شورشیان هوادار روسیه در شرق کشور گفت: «تروریست های روس امروز بار دیگر مرتکب اقدامی وحشیانه علیه بشریت شدند. مسئولیت این حادثه متوجه فدراسیون روسیه است.»

از سوی دیگر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز این حادثه را اقدامی تحریک آمیز از سوی اوکراین برای متوقف کردن روند صلح خواند. او روز چهارشنبه گفته بود: «نظر مشترک ما بر این است که پیشرفت در روند صلح مستلزم توقف درگیری های مسلحانه، برقراری آتش بس و توقف گلوله باران شهرهاست که موجب کشته شدن غیرنظامیان می شود. حال آنکه تمام این موارد در دونتسک و دیگر شهرها و روستاهای منطقه روی می دهد.»

در حادثه مشابه دیگری که هفته گذشته در دونتسک رخ داد ۱۲ غیرنظامی کشته شدند. در پی آن هزاران تن روز یکشنبه در کی یف تجمع کردند. آنها ضمن محکوم کردن حملاتی که غیرنظامی را هدف قرار داده است خواستار برقراری صلح و آرامش در شرق کشور شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا؛ طرح صلح روسیه، طرح اشغال اوکراین است

مذاکرات در برلین، پایان نبرد شدیدِ در فرودگاه دونتسک

پرتاب سه نارنجک در جلسه شورای روستایی در اوکراین؛ انگیزه احتمالی نارنجک‌‌انداز اعلام شد