استقرار ده هزار نیروی امنیتی در سراسر فرانسه

استقرار ده هزار نیروی امنیتی در سراسر فرانسه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع فرانسه پس از دیدار روز دوشنبه با رئیس جمهوری و برخی از وزیران دولت از استقرار ده هزار نیروی ارتش در مناطق حساس برای حفظ امنیت فرانسه خبر

آگهی

وزیر دفاع فرانسه پس از دیدار روز دوشنبه با رئیس جمهوری و برخی از وزیران دولت از استقرار ده هزار نیروی ارتش در مناطق حساس برای حفظ امنیت فرانسه خبر داد.

در این نشست که برای بررسی وضعیت امنیتی فرانسه پس از حملات تروریستی هفته گذشته برگزار شد، مقرر شد که حدود پنج هزار نیروی پلیس نیز مسئولیت امنیت مدارس و نیز محلهای عبادت یهودیان را برعهده گیرند.

جان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه گفت: «درخواست رئیس جمهوری مبنی بر همراهی نیروهای امنیتی و حضور آنها در مناطق حساس در سطح کشور برای حفظ امنیت و کاهش تهدیدی است که در حال حاضر وجود دارد. این اقدام یک عملیات بسیار جدی در سطح داخلی است. اگرچه عملیات هایی در خارج از کشور نیز در جریان است اما در این عملیات داخلی ده هزار نیروی ارتش بسیج خواهند شد.»

حملات تروریستی هفته گذشته به دفتر نشریه شارلی ابدو، حمله به یک نیروی پلیس و گروگانگیری در یک سوپر مارکت یهودی مرگ هفده تن را در پی داشت.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، حملات پاریس را “شکستی آشکار” توصیف کرد، چرا که مشخص شد، مظنونان اصلی این حملات، سابقه فعالیت و همکاری با گروههای افراطی را داشته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مهمترین سوالهای امنیتی درباره حملات تروریستی در پاریس

تظاهرات ۳۰۰ هزار نفری در لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه

اعلام همبستگی پایتخت های دنیا با فرانسویان در دفاع از آزادی بیان