آغاز مرحله سوم قایقرانی دور دنیا در مه خلیج فارس

آغاز مرحله سوم قایقرانی دور دنیا در مه خلیج فارس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرحله سوم مسابقات قایقرانی دور دنیا (Volvo Ocean Racing) از ابوظبی امارات متحده عربی آغاز شد. در این مرحله، شرکت کنندگان تا سانیا در جنوب چین با

آگهی

مرحله سوم مسابقات قایقرانی دور دنیا (Volvo Ocean Racing) از ابوظبی امارات متحده عربی آغاز شد. در این مرحله، شرکت کنندگان تا سانیا در جنوب چین با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

این مرحله مسابقات را قایق تیم میزبان «ابوظبی اوشن ریسینگ» در شرایطی آغاز کرد که مه غلیظ سطح خلیج فارس را فراگرفته بود.

روزهای نخست این رقابت بادی گزارش شده و پیشبینی می شود رسیدن هر شش قایق شرکت کننده به سانیای چین دست کم سه هفته به طول بیانجامد.

ناخدا کریس نیکولسون از تیم «وستاس ویند» بزرگ ترین غایب این روز بود. قایق این تیم که در جریان مرحله دوم این مسابقه در میانه اقیانوس هند به گل نشسته و به صورت جدی آسیب دیده بود، فعلا در تعمیرگاه ماندنی است و امید می رود در انتهای بهار و ابتدای تابستان پیش رو، برای پیوستن به ادامه رقابت، به آب انداخته شود.

این مرحله از مسابقه بسیار پیچیده است و گذر از تنگه هرمز و همچنین تنگه مالاکا در دستور کار آن قرار دارد. عرض تنگه مالاکا در مناطقی به یک و نیم گره دریایی می رسد. گذر از این تنگه باریک که یکی از شلوغ ترین مسیرهای کشتی رانی دنیا نیز هست، یکی از مقاطع جذاب دور سوم مسابقات قایقرانی دور دنیا است.

طول مسیر مرحله سوم این مسابقه برابر با ۴۶۷۰ گره دریایی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تکرار تاریخ‌سازی؛ تاجیکستان با شکست امارات و صعود به یک چهارم نهایی در کنار استرالیا قرار گرفت

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت

افغانستان جام جهانی کریکت را با پیروزی مقابل اسکاتلند آغاز کرد