عدم کسب توافق در نشست آب و هوای سازمان ملل در لیما

عدم کسب توافق در نشست آب و هوای سازمان ملل در لیما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نشست آب و هوای سازمان ملل که در لیمای پرو برگزار می شود در حالی جمعه بکار خود پایان می دهد که هنوز هیچ توافق جدی بین بزرگترین تولیدکنندگان گازهای

آگهی

نشست آب و هوای سازمان ملل که در لیمای پرو برگزار می شود در حالی جمعه بکار خود پایان می دهد که هنوز هیچ توافق جدی بین بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای و مسبب اصلی آلودگیهای کره زمین بدست نیامده است و تنها سخنرانی های جذابی همچون سخنرانی جان کری، وزیر امورخارجه ایالات متحده، روز پنج شنبه خوشبینی زیادی را برای هواداران محیط زیست به ارمغان آورد.

وی گفت: “هر ملتی در برابر بحران اب و هوا و محیط زیست مسئول است، بنابراین هر کشوری که قوانین متعهد می شود می تواند نقش راهبری در این زمینه ایفا کند. اگر شما کشور بزرگی دارید و توسعه یافته هستید کمکی به حل مشکل نمی کنید به طبع خود عامل اصلی بحران خواهید بود.”

اشاره کشور آمریکا به چینی است که به همراه آمریکا یکی از اصلیترین کشورهای آلاینده محیط زیست محسوب می شوند. این دو کشور مشترکا 45 درصد از دی اکسید کربن جهان را تولید می کنند. دو کشور درماه نوامبر تصمیم گرفتند تا تولید دی اکسید کربن را برای سالهای آینده مهار کنند و به کاهش ان کمک کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشورهای در حال رشد قادر به تطبیق با پیامد تغییرات آب و هوا نیستند.

تظاهرات در لیما همزمان با نشست تغییرات آب و هوایی

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر نسبت به شرایط اقلیمی هشدار داد