ارائه گزارش اعدام و شکنجه مخالفان در دوران دیکتاتوری در برزیل

ارائه گزارش اعدام و شکنجه مخالفان در دوران دیکتاتوری در برزیل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سی سال پس از پایان دیکتاتوری در برزیل، کمیسیون حقیقت یاب این کشور اعلام کرد که در فاصله سالهای 1964 تا 1985 میلادی، 434 نفر در این کشور کشته و یا

آگهی

سی سال پس از پایان دیکتاتوری در برزیل، کمیسیون حقیقت یاب این کشور اعلام کرد که در فاصله سالهای 1964 تا 1985 میلادی، 434 نفر در این کشور کشته و یا ناپدید شده اند.

این کمیسیون تاکید کرده که برخی از اسناد توسط ارتش نابود شده و این رقم معادل تعداد کل قربانیان دیکتاتوری در این کشور آمریکای جنوبی نیست.

دیلما روسف، رییس جمهور برزیل که در جلسه ارائه این گزارش حضور داشت، با ایراد سخنانی گفت: “ما بعنوان کسانی که دموکراسی را دوست داریم، امیدواریم که انتشار گسترده این گزارش تاکیدی بر اولویت ما که همان دفاع از آزادیهای دموکراتیک هست باشد. ما همچنین باید فاصله مطلق خود را از هر نوع دولت خودکامه و دیکتاتوری در جهان نشان دهیم.”

خانم روسف که خود در دوران دیکتاتوری نظامی در این کشور زندانی و شکنجه شده، در حالی که اشک می ریخت، از قربانیان آن زمان تجلیل کرد.

بنابر این گزارش، 377 نفر از جمله هشت نظامی، چند وزیر سابق، دیپلمات، پلیس و پزشک که بسیاری از آنها دیگر در قید حیات نیستند، متهم به حبس غیرقانونی، شکنجه، اعدام و پنهان کردن اجساد قربانیان در برزیل هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری مصر در سایه ۱۰ سال حکومت با مشت آهنین؛ سیسی به دنبال حفظ قدرت تا سال ۲۰۳۰ است

بایدن: اگر ترامپ نامزد نمی‌شد، من هم کاندیدا نمی‌‌شدم؛ ترامپ: قول می‌دهم فقط روز اول دیکتاتور باشم

قدرتمند‌ترین زن کره‌ شمالی؛ جانشین احتمالی رهبر کیست؟