کامرون: ماندن و یا رفتن از اروپا بدست مردم بریتانیا است

کامرون: ماندن و یا رفتن از اروپا بدست مردم بریتانیا است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بحران سوریه بالا گرفته است. فرارهای مالیاتی شرکتهای چند ملیتی بیش از گذشته است. روزانه میلیونها نفر بر اثر گرسنگی می میرند. همزمان بریتانیا میزبان اجلاس گروه هشت است. دیوید کامرون درا ینباره چه فکر می کند.

یورونیوز: کمی ساده لوحانه است اگر فکر کنیم که غربیها بتوانند فرق میان مخالفان میانه رو با شورشیان
ان تندروی سوری را تمیز دهند تا به آنها کمک تسلیحاتی کنند؟

فکر می کنم این مساله ای حیاتی باشد. ائتلاف ملی مخالفان خواستار سوریه ای دموکراتیک است. سوریه ای متعلق به همه، حتی اقلیتها، مانند مسیحیها، ما با ائتلافی کار می کنیم و به آنها کمک می کنیم که نسبت به آن توصیه شده ایم، در میان مخالفان تنها تندروها حضور ندارند، تندرو هایی که ترجیح می دهیم از سوریه بروند. باید با مخالفان قانونی مذاکره کنیم. و گرنه چیزی جز مخالفان افراطی باقی نخواهد ماند.

یورونیوز: حتما، اما روسیه قاطعانه با حمایت از شورشیان مخالفت کرده، آیا با ولادیمیر پوتین دراینباره گفتگو کرده اید؟

همانطور که ولادیمیر پوتین هم گفته ام، بحثهای بسیار جذابی در سوچی با هم داشتیم. هر چند که نظرات هر کدام از متفاوت است. سرانجام، همه ما بدنبال یک چیزی هستیم سوریه که در صلح و آرامش باشد و دولتی به عنوان نماینده واقعی داشته باشد و فکر می کنم خیلی مهم است که متوجه باشیم اسد قادر است با نیروی نظامی اش غلبه کند. باید سعی کنیم دولت انتقالی بزودی در سوریه قدرت بگیرد.

یورونیوز: یکی از مهمترین اولویتهای شما در گروه هشت مساله مالیاتی بود، فرارهای مالیاتی و بهشتهای مالیاتی؟

برایتان روشن می کنم، یکی از اولویتهای اصلی من حذف بهشتهای مالیاتی است. یورونیوز: اما باید یادآوری کرد بخش عمده ای از بهشتهای مالیاتی در مالکیت بریتانیا قرار دارند.

در درجه اول این مساله درست نیست.

این واقعیت ندارد آنچه که مشاهده می کنید اینست که برخی از این کشورها طبق پیمانهای دوطرفه با ما، که قلمرو دولت سلطنتی بریتانیا محسوب می شوند، آنها هم متعهد شده اند با ما تبادل اطلاعات مالیاتی انجام دهند. برای افشا کردن نام شرکتهایی که در این بهشتها مستقر می شوند ارتباطات گسترده ای با دولتهای این کشورها داریم. در طول سالها در اروپا این تبادل وجود نداشت، کشورهایی چون اتریش و لوکزامبورگ مانع شدند. بالاخره این کشورها رفتارشان را تغییر دادند. من این موضوع را در نشست گروه 8 مطرح کردم. شورای اروپایی امروز این مساله را بررسی می کند و بزودی درباره این معضل تصمیم خواهیم گرفت. ابتدا باید راه تبادل اطلاعات را هموار کنیم.

یورونیوز: جالب است که بریتانیا میلیادرها پوند بابت فرارهای مالیاتی از دست داده است، واقعا آیا حاضرید تا بصورتی جدی به این موضوع بپردازید، از همین امروز؟

امروز در بهترین زمان قرار داریم، نه تنها برای کشورهای توسعه یافته بلکه برای کشورهای در حال توسعه هم همینطور است، برخلاف بسیاری از کشورها، بریتانیا به وعده هایش درباره کمک به کشورهای فقیر عمل کرده است. قولهای داده ایم و به آنها عمل کرهد ایم و امروز در اروپا می گوییم باید تغییراتی اساسی صورت بگیرد. باید در اروپا کاری کنیم که شرکتهای تجاری صد درصد مالیاتهایشان را پرداخت کنند. باید این مساله شفاف و روشن باشد. این مساله به کشورهای در حال توسعه هم کمک می کند، چرا که این کشورها هم از فرارهای مالیاتی بیشترین ضربه را می خورند.

یورونیوز: اما برای اینکار چه می توانید بکنید و چگونه می خواهید از شرکتهای چند ملیتی بخواهید که مالیاتهایشان را پرداخت کنند؟

کارهای زیادی هست. ابتدا، باید تبادل اطلاعات را بین نهادهای مالیاتی کشورها فعال کنیم، باید نام تمامی این شرکتها را بصورت کامل ثبت کنیم. این حیاتی است. به این ترتیب، شرکت ها نمی توانند تقلب کنند، این راه حلی است عادلانه و برابر. این یکی از ایده های ما در اجلاس گروه هشت خواهد بود. یکی از ایده های مهم.

یورونیوز: در تمامی ملاقاتهای شما با فرانسوا اولاند و آنگلا مرکل، شما از ایده گروه هشتی مستقل و توانمند حمایت کردید، اما آیا متوجه بالارفتن موج احساسات ضد اروپایی در بریتانیا هستید؟ چگونه طرفین را متقاعد خواهید کرد؟ آیا راجع به این مسایل پشت پرده با همتایان اروپایی صحبت می کنید؟

آنچه که به همکاران اروپایی ام گفته ام همانیست که به شهروندان بریتانیایی بارها گفته ام. ما خواهان روابط مستحکم در اروپا هستیم. اما باید اصلاحات اساسی در اروپا صورت گیرد. چگونه می گویید که احساسات ضد اروپایی تنها در بریتانیا موجود است. این نادرست است، بروید و با مردم در خیابانهای مادرید، پاریس و آتن حرف بزنید، ببینید مردم چه فکری راجع به اتحادیه اروپا می کنند. آنها ناراضیند. اتحادیه اروپا عملکرد مثبتی نداشته است. باید آنرا اصلاح کرد. باید باز بود و انعطاف داشت. باید رقابتی عمل کرد. باید به کاغذ بازیهای بروکسل پایان داد، این نهاد نیاز به رقاتبی تر شدن دارد. این تنها نظر بریتانیایی ها نیست، ایده اروپایی که بدرستی کار نمی کند، نظر بسیاری از شهروندان این قاره است.

من اصلاحات جدیدی را به اتحادیه پیشنهاد می کنم. می گویم که باید اصلاحاتی را نهادینه کرد، از مردم بریتانیا هم می خواهم در همه پرسی برای ماندن و یا رفتن از اتحادیه اروپا رای بدهند. این اصلاحات منافع بریتانیا را تامین می کند، بارها به رهبران فرانسه و آلمان این مساله را پشت پرده هم گفته ام. این مساله را بصورت خصوصی و عمومی مطرح کرده ام، بسیاری امروز متوجه شده اند که زمان تغییرات فرا رسیده است. زمان مناظره هم همینطور. باید مطمئن شویم که اروپا از نو کارآیی دارد.

یورونیوز: جمعیت اروپا به بیش از 900 میلیون نفر رسیده است، به همین اندازه انسانهای بی خانمان و گرسنه در جهان وجود دارد، آیا نمی توان به این رسوایی بزودی پایان داد؟

قطعا، زمانی که در سال 2005 بریتانیا قول داد به کشورهای فقیرو مردم این کشورهای جهان کمک کند به تمام وعده هایش
عمل کرده است.

آگهی

پیشتر گفتیم که نزدیک به 0.7 درصد از درآمد ناخالص داخلی را به این کمکها اختصاص خواهیم داد. در سال 2013 به قولهایمان عمل کردیم. ما به فقرا کمک کردیم.

نتیجه اینکه میلیونهای کودک به مدرسه می روند، میلیونها کودک واکسینه شدند، کمپینی برای کودکان بیمار آغاز شد. کارزاری برای مبارزه با اعتیاد آغاز شد. این کارها بدون کمک بریتانیا غیر قابل ممکن بود.

ما کشوری سخاوتمند هستیم، ما کمکهای زیادی به یبنیادهای خیریه می کنیم. خواست اینکار را داریم، اما سوالی هم مطرح است، آیا کمکها به افراد محتاج می رسد؟ آیا به اندازه کافی دریافت می کنند. مسلما می توان گفت این کمکها کافی نیست. باید این مساله را در اجلاس گروه 8 مطرح کرد. باید مطمین شد که کشورهای تجاری مالیاتها را پرداخت می کنند. باید شفاف سازی کنیم. برای اینکار باید به تواقهای مالی هم برسیم. باید به فساد مالی پایان بدهیم. همانگونه که در سازمان ملل از این مساله دفاع کردیم، با سیاستهای جدید می توانیم به این مساله برسیم. با احترام به قانون، مبارزه با فساد مالی، و همچنین احترام به حق افراد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد