ایرباس در سال ۲۰۱۲ رهبری خود در صنعت هواپیماسازی را از دست داد

ایرباس در سال ۲۰۱۲ رهبری خود در صنعت هواپیماسازی را از دست داد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت ایرباس پس از ده سال سلطنت در بخش هواپیما سازی، در سال ۲۰۱۲ جای خود را به رقیب دیرینه‌اش بوئنگ می دهد.

مطابق آخرین آمارهای منتشر شده ایرباس با وجود استخدام هفت هزار پرسنل و کارمند در طول دو سال گذشته بیلان رضایتبخشی را در سال ۲۰۱۲ ارائه نمی دهد.

در سال گذشته ایرباس پیش بینی می کرد سی فروند از مدل منحصر بفرد خود یعنی آ ۳۸۰ را بفروش برساند اما تنها نه فروند از این مدل بفروش رفت.

با این وجود شرکت ایرباس برخلاف پیش بینی‌های اولیه خود در سال گذشته برای ۸۳۳ فروند از هواپیماهای خود سفارش دریافت کرد. اما نسبت به سال ۲۰۱۱ میزان سفارشهای آن ۴۱ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که رقیب آن بوئینگ در سال ۲۰۱۲ موفق به دریافت سفارش برای ۱۲۰۳ فروند هواپیما شد، میزان سفارشات شرکت آمریکایی ۴۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۱ افزایش داشته است.

کارتر لیک، کارشناس امور هوا فضا می گوید: “بوئینگ پیشتاز خواهد بود و باید پیشرفت کند. اما این خطر وجود دارد که پس از تولید یک مدل مشخص شود که اصلاحاتی در آن باید صورت گیرد این امر می تواند تحویل سفارشات را با مشکل مواجه کند.”

ایرباس برای سال ۲۰۱۳ دریافت حدود ۷۰۰ سفارش را پیش بینی می کند. همچنین این شرکت در نظر دارد اولین پرواز آزمایشی مدل آ ۳۵۰ خود را برای تابستان سال ۲۰۱۳ برنامه ریزی کند.

مدل آ۳۵۰ از جمله رقبای اصلی دریم لاینر بوئینگ محسوب می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گامی نوین برای ساخت قطعه‌های داخلی هواپیما از الیاف کتان

تاکید مدیر ایرباس نسبت به عملکرد مثبت این شرکت در سال ۲۰۱۳

جنگ فراموش شده شرق اوکراین همچنان قربانی می گیرد