تاکید مدیر ایرباس نسبت به عملکرد مثبت این شرکت در سال ۲۰۱۳

تاکید مدیر ایرباس نسبت به عملکرد مثبت این شرکت در سال ۲۰۱۳
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با فابریس برژیه، مدیر شرکت ایرباس مصاحبه‌ای در مقر اصلی این شرکت واقع در تولوز انجام می دهیم. برای آغاز، بیلان سال ۲۰۱۲ این شرکت را مورد مداقه قرار خواهیم داد.

یورونیوز: پیش از صحبت از نتایج امیدوار کننده سال ۲۰۱۲ می توان نتیجه گرفت که مشکلات اخیر پیش آمده برای مدل ۷۸۷ دریم لاینر بویینگ رقیب اصلی ایرباس، به نفع شما خواهد بود آیا این امر واقعیت دارد؟

فابریس برژیه: “خیر رویداد خوبی نیست زیرا زمانی که مسئله مربوط به امنیت در پروازها است تمام شرکتهای هواپیماسازی با یکدیگر متحد خواهند بود. بنابراین قبل از هر چیزی امیدوارم مدل ۷۸۷ بویینگ بزودی دوباره به پرواز درآید. باید توجه داشت که در صنعت هواپیماسازی آژانس هایی وجود دارد که بدقت امنیت هواپیماهای ما را مورد بررسی و آزمایش قرار می دهند، چه صحبت از ایرباس باشد و یا بویینگ، ما دارای یکی از مطمئن‌ترین وسائل حمل و نقل هوایی جهان هستیم.”

یورونیوز: علیرغم نتایج قابل توجه ایرباس در سال ۲۰۱۲ شرکت بویینگ در زمینه شفارش و تحویل هواپیما بالاتر از شما قرار گرفت، رقیب شما به سالها رهبری ایرباس در صنعت هواپیماسازی پایان داد، چه درسی می توان از این تحولات گرفت؟

فابریس برژیه: “سال ۲۰۱۲ برای ما بسیار خوب بود، پیش بینی‌های مناسبی داشتیم و تحویل هواپیماها به مشتریان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد ما ۵۸۸ هواپیما به مشتریان خود تحویل دادیم. اما در زمینه دریافت سفارش با داشتن ۴۷۰۰ سفارش هواپیما همچنان در راس بازار قرار داریم و هر ساله به تعداد مشتریان و تحویل هواپیماهای خود می افزاییم.”

یورونیوز: کندی فعالیتهای اقتصادی در دنیا آیا تاثیری بر روی وضعیت مالی و اقتصادی ایرباس خواهد داشت؟

فابریس برژیه: “نکته پر اهمیت آنست که ما سفارشاتی هم اکنون از تمام دنیا دریافت کرده ایم مخصوصا از چین و مناطقی در آسیا بنابراین به رشد اقتصادی در یک منطقه مانند اروپا و یا ایالات متحده امریکا وابسته نیستیم. ما به رشد اقتصادی در سطح دنیا وابسته هستیم که وجود این رشد مورد تردید نیست، بنابراین فکر می کنم آمار و ارقام قابل اطمینانی انتشار دادیم و در سال ۲۰۱۳ غافلگیر نخواهیم شد.”

یورونیوز: مدل‌ ای ۳۸۰ ایرباس سیزده سال پس از ورودش به بازار تنها ۲۵۷ سفارش دارد. چه زمانی فکر می کنید مشکلات مربوط به بالها حل شود و فروش این مدل افزایش یابد؟

فابریس برژیه: “اول آنکه مشکلات مربوط به ترکهای پیش آمده بر روی بالها حل شده است ما دلایل این مسئله را پیدا کردیم بنابراین ۱۰۰ فروند از این مدل که در حال حاضر در اختیار شرکتهای هواپیمایی قرار دارند تا پایان سال ۲۰۱۴ بتدریج تعمیر خواهند شد. بنابراین مشکل را پشت سر گذاشتیم. دوم آنکه درست است که در حال حاضر بازار برای هواپیماهای غول پیکر مانند‌ای ۳۸۰ اشتیاق زیادی نشان نمی دهد اما با توجه به افزایش ترافیکهای هوایی و فرودگاهها در سراسر دنیا تقاضا برای هواپیماهای بزرگ مانند‌ای ۳۸۰ افزایش خواهد یافت.”

یورونیوز: آیا باید آرزو کنیم که سال آینده بار دیگر بالاتر از بویینگ قرار بگیرید و یا برایتان فرقی نمی کند ؟

فابریس برژیه: “زمانی که احساس کنم در حال پیشروی و بر روی خط موفقیت هستیم و برنامه‌های جدیدی در دست داریم، خیر خواب مرا مختل نخواهد کرد. از سوی دیگر در بازاری که رشد سالانه ۵ درصدی دارد جلوی بویینگ و یا پشت سر آن قرار داشتن فکر می کنم یک مسئله حاشیه‌ای است.”

یورونیوز: فابریس برژیه با تشکر از شما

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایرباس در سال ۲۰۱۲ رهبری خود در صنعت هواپیماسازی را از دست داد

نتایج یک پژوهش نشان‌دهنده تحرکات مالی «غیرعادی» در بورس اسرائیل پیش از حمله حماس است

دبی ۵۰ میلیارد دلار از بویینگ هواپیما خرید