شرکت پژو دارایی های خود را به فروش می گذارد

شرکت پژو دارایی های خود را به فروش می گذارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت خودروسازی پژو- سیتروئن، برای بازسازی خود بیشترین بخش از شرکت حمل و نقل بین المللی “ژفکو” که از جمله دارایی های این شرکت است را به فروش می گذارد.

شرکت دولتی راه آهن روسیه پیشنهاد کرده با پرداخت هشتصد میلیون یورو، هفتاد و پنج درصد از شرکت حمل و نقل بین المللی “ژفکو” متعلق به پژو را خریداری کند. علاوه بر این، شرکت روسی یکصد میلیون یورو بابت سود ویژه سهام به پژو خواهد پرداخت.

هر دو شرکت امیدوارند تا پایان سال جاری این معامله انجام گیرد.

شرکت پژو- سیتروئن، دومین خودرو سازی اروپا، در صدد فروش یک و نیم میلیارد یورو دارایی های خویش است تا بتواند بدهی های بزرگ خود را که نزدیک به دو ونیم میلیارد یورو است کاهش دهد.

تحلیل گران بازار برآنند که اگر درآمد شرکت ژفکو حتی سه درصد کل درآمد پژو را تشکیل دهد، بازهم سودآورترین دارایی این شرکت بوده است. ظرفیت اشباع شده بازار خودرو، برای پژو زیان آفرین شده است و هزاران فرصت شغلی این شرکت حذف خواهد شد.

در بازار بورس پاریس شادمانی ناشی از اعلام فروش دارایی های پژو دیری نپایید و ارزش سهام این شرکت در ساعات کار پایانی بازار 3.29 صدم درصد سقوط کرد. به این ترتیب پژو بزرگترین بازنده روز پنجشنبه این بازار بود. این شرکت که در سال جاری چهل و پنج درصد ارزش خود را در بازارها از دست داده، روز جمعه به آخرین معامله در بازار بورس پاریس دست خواهد زد. جای پژو در این بازار را روز دوشنبه آینده شرکت بلژیکی سولوی، تولید کننده محصولات شیمیایی خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیلان مثبت "کارفور" در پایان سال ۲۰۱۲

بازگشت موفق آلکاتل به بازار بورس

تاثیر بحران اقتصادی بر فعالیتهای "اچ اند ام"