با پایان همایش جمهوریخواهان، آمریکا به استقبال همایش دموکراتها می رود

با پایان همایش جمهوریخواهان، آمریکا به استقبال همایش دموکراتها می رود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جمهوریخواهان ایالات متحده آمریکا طی سه روز همایش با شور و حرارت و با تمام توان به دولت باراک اوباما تاختند. در جریان همایش برنامه‌های خود را تشریح کردند و امیدوارانه میت رامنی نامزد جمهوریخواه انتخابات را پیروز میدان دانستند.

میت رامنی و پل رایان معاونش، در سخنرانی‌های خود بی‌وقفه حملات خود را متوجه آقای اوباما کردند.

میت رامنی در انتقاد از اوباما گفت: «زمان آن رسیده تا ناامیدی‌های خود را از چهار سالی که گذشت پشت سر بگذاریم. وقتی می‌بینید بهترین حسی که داشتید فقط به روزی که به او رای دادید برمی گردد، می‌فهمید که کارش را بعنوان رییس جمهوری خوب انجام نداده است.»

نمایندگان و حاضران در همایش، همگی خواهان پایان کار اوباما و پیروزی رامنی در انتخابات ماه نوامبر بودند.

یکی از حاضرین گفت: «واقعا هیجان زده هستم. ما کشورمان را پس می‌گیریم. اوباما را کنار می‌زنیم.»

دیگری نیز افزود: «اصل کار انجام شده و کار زیادی باقی نماده است. ما در نوامبر پیروز می‌شویم و توقف نمی‌کنیم.»

تا چند روز دیگر دور، دورِ دموکرات‌ها خواهد بود و همگی گرد هم خواهند آمد تا نمایش خود را آغاز کنند.

زمانی که جمهوریخواهان سرگرم تبریک گفتن به یکدیگر بودند، میشل اوباما، همسر رییس جمهوری نیز در یک برنامه تلویزیونی به نوعی توجه خود را به همایش جمهوریخواهان نشان داد و گفت: «اجازه دهید اینطور شروع کنم. من بعنوان همسر کسی که رقیب انتخاباتی آنهاست تمایلی ندارم که آن را تماشا کنم. اما فکر می‌کنم همه باید همایش جمهوریخواهان را تماشا کنند.»

برتری موقعیت اوباما برای او همراه با آرامش است. نظرسنجی‌ها در حال حاضر به نفع اوست. افزون براین، رییس جمهوری بر این باور است که انتقادات و حملات جناح رقیب را نباید چندان جدی گرفت.

باراک اوباما درباره انتقادات جناح مخالف چنین می‌گوید: «مهم‌ترین بحثی که رامنی درباره اینکه چرا رای دهندگان باید به او رای دهند مطرح کرده این است که اوباما موضوع کار را از رفاه عامه جدا کرده و می‌خواهد آن را به وضع پیشین بازگرداند. مساله اینجاست، هرکسی که در پی حقیقت باشد و هر گزارشگری که به گفته‌های او توجه کند درمی یابد که این‌ها ساختگی است.»

اوباما قبل از دیدار‌ها و سخنرانی‌هایش در شارلوت واقع در کارولینای شمالی که از اهمیت بالایی برخوردار است، خود را آماده می‌کند تا قدرتمند ظاهر شود.

نمایشی که در اوایل سپتامبر به راه خواهد افتاد متفاوت از آنچه جمهوریخواهان ارایه کردند خواهد بود. بازیگران آن برای مردم آمریکا شناخته شده‌اند چرا که از چهار سال پیش در قدرت هستند.

در ارتباط با همایش دموکرات‌ها در ایالات متحده آمریکا خبرنگار یورونیوز با کوکی رابرتز، تحلیگر سیاسی «ای بی‌سی» گفتگویی انجام داده که متن آن در ادامه آمده است:

یورونیوز: دموکرات‌ها نامزد انتخابات ریاست جمهوریشان را رسما معرفی خواهند کرد. این انتخابات برای کل کشور حائز اهمیت است. دموکرات‌ها تلاش‌های باراک اوباما در عرصه اقتصادی که عمدتا به اشتغال باز می‌ گردد را چطور معرفی خواهند کرد؟ چارلی کریست، که سابقا جمهوریخواه بوده هم سخنرانی خواهد کرد.

کوکی رابرتز:
دموکرات‌ها مزیت بزرگی دارند. آن‌ها همایش دوم را برگزار می‌کنند. به این ترتیب می‌توانند هرآنچه را جمهوریخواهان می‌گویند بشنوند و به آن‌ها پاسخ‌هایی درخور بدهند. آن‌ها سخنگویان توانمندی دارند و می‌توانند انتقاد‌ها و حملات جمهوریخواهان در فلوریدا را پاسخ دهند. مطمئن باشید که آن‌ها با شور و حرارت از عهده آن برخواهند آمد. آن‌ها چارلی کریست، جمهوریخواه سابق را نیز همراه خود دارند. آخرین باری که او در انتخابات سنا شرکت کرد نامزدی مستقل بود. او در همایش دموکرات‌ها سخنرانی می‌کند. همانطور که آرتور دیویس، دموکرات سابق در همایش جمهوریخواهان حضور یافت و سخنرانی کرد. و این همیشه لحظه خوبی برای حزب محسوب می‌شود. چرا که امکان می‌دهد تا کسی که سابقا عضو حزب بوده از اشتباهات کنونی حزب بگوید.

یورونیوز: مالیات‌ها برای رای دهندگان یکی از مهم‌ترین موضوعات است. آیا امکانی وجود دارد تا دموکرات‌ها دیدگاه‌شان درباره مالیات را به نحو مثبت تری ترسیم کنند؟

کوکی رابرتز:
دموکرات‌ها فکر می‌کنند که در موضوع مالیات‌ها برنده هستند و نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که حق با آنهاست. بیشتر آمریکایی ها فکر می‌کنند که وضع مالیات برای کسانی که سالانه بیش از ۲۵۰ هزار دلار درآمد دارند ایده خوبی است. مسلما آنها از وضع مالیات برای آنهایی که بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد دارند استقبال می‌کنند. و دموکرات‌ها می‌گویند تلاش می‌کنند تا ثروتمندان سهم خود را از مالیات بپردازند. آن‌ها ادعا می‌کنند که جمهوریخواهان در تلاشند تا به میلیونر‌ها لطف کنند، بویژه به کسانی مانند میت رامنی. بنابراین بحث مالیات‌ها موضوعی است که دموکراتها در مورد آن اطمینان خاطر دارند.

یورونیوز: دستاوردهای سیاست خارجی یکی از سرفصل‌های اصلی است. سناتور جان کری در مورد کارنامه اوباما در زمینه امنیت ملی تبلیغ خواهد کرد. سیاست خارجی همیشه در کارزار انتخاباتی به این میزان اهمیت نداشته چرا هم اکنون اینقدر پررنگ شده است؟

کوکی رابرتز:
سیاست خارجی مورد توجه نبوده مگر اینکه برای مثال جنگی در کار باشد که آمریکایی‌ها را ناراضی کرده باشد. همانطور که در مورد انتخابات سال ۲۰۰۶ شاهد آن بودیم و طی جنگ عراق صورت گرفت یا جنگ ویتنام در دهه ۱۹۷۰. اما به نظر من رییس جمهور اوباما فکر می‌کند این موضوع یکی از دستاوردهای برجسته او بوده است. در مجموع نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که او در زمینه سیاست‌ خارجی عملکرد خوبی داشته است. فکر می‌کنم میت رامنی در این زمینه مانند یک صفحه خالی است و معلوم نیست چگونه ظاهر خواهد شد. احتمالا سناتور جان کری، در تبلیغ افتخارآمیز از اوباما، از کشتن اسامه بن لادن بعنوان بزرگ‌ترین دستاورد رییس جمهوری یاد خواهد کرد. هر زمان کسی به ضعف سیاست خارجی اوباما اشاره کرده، او گفته: «این را به اسامه بن لادن بگویید.» فکر می‌کنم احتمالا در همایش دموکرات‌ها در این باره زیاد خواهید شنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟