رشد جهشی سود خالص ریچموند

رشد جهشی سود خالص ریچموند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سود خالص شرکت ریچموند، تولید کننده کالاهای لوکس، در شش ماهه اول سال 2012 ممکن است فراتر از انتظار باشد. با وجود بحران اروپا این شرکت توانست از پیش بینی ها فراتر رود و فروش آن در چهار ماهه اول امسال 24 درصد افزایش را تجربه کند.

به خاطر این دست آورد ها، ریچموند چشم انداز فعالیت خود را گسترش داده و احتمال می رود سود خالص آن در شش ماهه اول امسال بین 20 تا 40 درصد باشد.

دلایل مشخصی برای این موفقیت ریچموند وجود دارد. ثقاضا برای کالاهای لوکس در اروپا به خاطر بحران بدهی ها و اجرای طرح های ریاضتی ضربه خورده، در حالی که فروش این کالاها در آسیا و بازارهای نوظهور افزایش یافته است.

بر اساس ارزیابی سال گذشته، نیرومندترین بازار تقاضا برای ریچموند منطقه آسیا و اقیانوس آرام بوده، آمریکا در جایگاه دوم قرار داشته و اروپا با 20 درصد رشد فروش در مرتبه سوم بوده است.

مشتریان بازارهای نوظهور جهان تنها در سرزمین خود اقدام به خرید کالاهای لوکس نکرده اند، بلکه در سفر به اروپا نیز، خرید برای آنها نوعی تفریح بوده است. با این حال شرکت ریچموند احتیاط را از دست نمی دهد، زیرا آهنگ رشد اقتصادی در آسیا رو به کندی است و نوسانات نرخ ارز نیز می تواند بازار فروش را تحت تاثیر قرار دهد.

سرمایه گذاران البته خوش بین تر از ریچموند به نظر می رسند، زیرا ارزش سهام این شرکت سوییسی، صبح روز پس از اعلام تازه ترین چشم انداز مربوط به سود خود، 5.5 درصد افزایش یافت، اگرچه این افزایش در پایان روز به 3.42 درصد رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیلان مثبت "کارفور" در پایان سال ۲۰۱۲

بازگشت موفق آلکاتل به بازار بورس

تاثیر بحران اقتصادی بر فعالیتهای "اچ اند ام"