فیلمنامه نویسان آمریکایی دست به اعتصاب زدند

اعتصاب نویسندگان آمریکایی
اعتصاب نویسندگان آمریکایی Copyright Kevork Djansezian/AP2007
Copyright Kevork Djansezian/AP2007
نگارش از یورنیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انجمن نویسندگان و فیلمنامه نویسان آمریکایی پس از عدم توافق با تهیه کنندگان فیلم و سریال برای افزایش حقوق و مزایا از اعضای خود خواست تا دست به اعتصاب سراسری بزنند.

آگهی

خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید اتحادیه صنف فیلمنامه نویسان ایالات متحده از اولین ساعات روز سه شنبه دست به گسترده ترین اعتصاب‌های سراسری در ۱۵ سال گذشته می‌زنند.

اعضای هیات مدیره این انجمن روز دوشنبه و در پی عدم توافق با استودیو و کمپانی‌های بزرگ فیلم و سریال سازی ایالات متحده چنین تصمیمی اتخاذ کردند. 

فیلمنامه نویسان و نویسندگان سریال‌های آمریکایی خواهان حقوق و دستمزد بیشتری هستند. 

آنها می‌گویند که با وجود گسترش شبکه های نمایش خانگی و سودآوری کلان آنها، دستمزد آنها همچنان در سطح پیشین مانده است.

 به گفته انجمن فیلمنامه نویسان و نویسندگان ایالات متحده، حتی نویسندگان سریال هایی که در سال های اخیر سودآوری صدها میلیون دلاری داشته اند، آنچنان که بایسته و شایسته بوده حقوق و دستمزد دریافت نکرده اند.

 انجمن فیلمنامه نویسان آمریکایی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که رفتار «غیرحرفه ای و انفعالی»‌ تهیه کنندگان فیلم و سریال بنوعی کار نویسندگان را بی اعتبار می کند.

اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون ایالات متحده می گوید که «به افزایش سخاوتمندانه پاداش به نویسندگان» رای موافق داده اما نتوانسته است نظر طرف مقابل را جلب کند. 

بیش از ۱۱ هزار و پانصد نویسنده در سراسر ایالات متحده عضو انجمن فیلمنامه نویسان هستند. 

قراراست اعتصاب این افراد از روز سه شنبه در خارج از استودیوهای هالیوود دنبال شود. 

زوئی مارشال یکی از فیلمنامه نویسان می گوید که «شرایط کار برای نویسندگان در دنیای سرگرمی ایالات متحده تقریبا شبیه غرب وحشی است.»‌ به گفته این عضو اتحادیه صنف نویسندگان آمریکا شرایط در سال‌های اخیر وخیم تر شده و استودیوها فیلمنامه‌ها را ارزان تر از قبل خریداری می‌کنند.

 انجمن نویسندگان و فیلمنامه نویسان آمریکایی می گوید که با وجود تورم و مشکلات اقتصادی حقوق اعضای این انجمن با کاهش و یا بدون تغییر باقی مانده است.

 تهیه کنندگان شرکت‌های فیلم و سریال سازی می گویند به دلیل همین مشکلات اقتصادی ناگزیر به کاهش دستمزد نویسندگان هستند.

یکی دیگر از نگرانی های انجمن فیلمنامه نویسان افزایش کار با هوش مصنوعی است. 

آنها نگران هستند که شرکت‌های فیلم سازی با گسترش فناوری‌های هوش مصنوعی بتوانند «ربات را جایگزین انسان کرده و باعث بیکاری بخش بزرگی از نویسندگان شوند.»

 اعتصاب ها امکان دارد به همه شبکه های نمایش خانگی آمریکایی به یک اندازه زیان وارد نکند. 

به عنوان مثال شبکه «نتفلیکس» که با تهیه کنندگان اروپایی و آسیایی کار می کند آنچنان آسیبی از این اعتصاب‌ها نمی‌بیند اما شبکه های تلویزیون کابلی چون «شوتایم» و «اچ بی او» که اغلب با استودیوهای آمریکایی کار می کنند، در معرض بیشترین آسیب‌های مالی خواهند بود. آخرین بار در سال ۲۰۰۷ هالیوود صحنه یکی از بزرگترین اعتصاب های نویسندگان و فیلمنامه نویسان بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراسم اسکار ۲۰۲۲؛ تب و تاب هالیوود برای شب موعود

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون پوندی هالیوود در بریتانیا؛ بروکسبورن مرکز تازه سینمای جهان می‌شود

پرتره‌ای از وینستون چرچیل که این سیاستمدار بریتانیایی از آن نفرت داشت به حراج گذاشته می‌شود