Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

کدام کشورها بیشترین درآمد گردشگری را در سال ۲۰۲۳ کسب کردند؟

گردشگران از آکروپلیس باستانی بازدید می کنند.
گردشگران از آکروپلیس باستانی بازدید می کنند. Copyright AP Photo/Petros Giannakouris, File
Copyright AP Photo/Petros Giannakouris, File
نگارش از Euronews Travel
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

سازمان جهانی گردشگری از جمله سازمان‌های تخصصی سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی رتبه‌بندی کشورها را از نظر بیشترین هزینه صرف شده توسط گردشگران، بیشترین درآمد کسب شده از این محل و بیشترین بازدیدکننده جذب شده را منتشر کرد.

کدام کشورها بیشترین هزینه گردشگری پرداخت کردند؟

آگهی

بر پایه گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO)، در میان گردشگران اروپایی، آلمانی‌ها، بریتانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها بیش از سایر اروپایی‌ها در سفرهای خارجی خود هزینه کردند.

این گزارش حاکیست که گردشگران چینی بیشترین هزینه سفر را در سال ۲۰۲۳ پرداخت کردند و مجموع آن به حدود ۱۸۳ میلیارد یورو رسید. با بازگشایی دوباره مرزها برای سفرهای بین المللی، آنها از آمریکایی‌ها پیشی گرفتند که سال گذشته ۱۱۴ میلیارد یورو صرف سفرهای خارجی خود کرده بودند. این در حالی است که گردشگران ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ جایگاه اول را کسب کرده بودند.

آلمانی‌ها با صرف ۱۰۴میلیارد یورو جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند و بریتانیایی‌ها با پرداخت ۱۰۲ میلیارد یورو در رتبه چهارم قرار گرفتند.

گردشگران کانادا، ایتالیا، هند، روسیه و کره جنوبی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

کدام کشورها بیشترین درآمد گردشگری را داشتند؟

وقتی نوبت به درآمد حاصل از گردشگری می‌رسد، ایالات متحده با کسب ۱۶۴ میلیارد یورو صدرنشین است. پس از آن، اسپانیا با درآمد ۸۶ میلیارد یورویی، بریتانیا با ۶۹ میلیارد یورویی، فرانسه با ۶۴ میلیارد یورویی و ایتالیا با ۵۲ میلیارد یورویی قرار دارند.

People sunbathe on the beach in Barcelona, Spain.
People sunbathe on the beach in Barcelona, Spain.AP Photo/Joan Mateu, File

امارات عربی متحده، ترکیه، استرالیا، کانادا، ژاپن، آلمان، عربستان سعودی، ماکائو (چین)، هند و مکزیک هم در رتبه‌های بعدی هستند.

پربازدیدترین مقصد گردشگران کدام کشورها هستند؟

دو کشور اروپایی در سال گذشته میلادی جایگاه مهمترین مقصد گردشگران خارجی را به خود اختصاص دادند. فرانسه با جذب ۱۰۰ میلیون گردشگر خارجی پربازدید ترین کشور جهان باقی ماند. انتظار می رود این اعداد در سال ۲۰۲۴ و همچنین با برگزاری مسابقات المپیک در ژوئیه و اوت تکرار شود.

اسپانیا هم با جذب ۸۵ میلیون گردشگر رتبه دوم را به خود اختصاص داد. آمریکا (۶۶ میلیون نفر)، ایتالیا (۵۷ میلیون نفر) و ترکیه (۵۵ میلیون نفر) در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در مجموع، هفت مقصد از ۱۰ مقصد پر بازدید از جمله بریتانیا، آلمان و اتریش در اروپا قرار دارد که این امر اروپا را به یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری جهان تبدیل کرده است.

چین که سالهاست به عنوان یک مقصد گردشگری برتر مطرح بوده است، هنوز با با دوران اوج خود که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا تجربه کرده بود، فاصله دارد. شمار گردشگران خارجی این کشور از ۶۵.۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به ۳۵.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جیب‌بُرترین شهرها و کشورهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

گربه‌ها و گوزن‌ها؛ یاوران گردشگری در مناطق دورافتادهٔ ژاپن