ایتالیا یک سال پس از توصیه اتحادیه اروپا، صدور ویزای طلایی برای روس‌ها را تعلیق کرد

ویزای طلایی پرتغال
ویزای طلایی پرتغال Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت تجارت ایتالیا در وبسایت خود اعلام کرد که این کشور برنامه «ویزای طلایی» خود را برای شهروندان روسیه و بلاروس به حالت تعلیق درآورده است.

آگهی

رسانه‌های ایتالیایی گزارش می‌دهند که این تصمیم در اواسط ژوئیه [ماه گذشته] گرفته شده است. این در حالی است که بیش از یک سال پیش کمیسیون اروپا، این اقدام را به کشورهای عضو توصیه کرده بود.

برنامه‌های ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای طلایی به افراد این فرصت را می‌دهد که با خرید خانه، سرمایه‌گذاری مقادیر قابل توجهی پول یا کمک مالی اجازه اقامت دریافت کنند.

این موضوع برای کشورهای اتحادیه اروپا اغلب به معنای دسترسی به مزایای اقامت در یک بلوک ۲۷ کشوره از جمله رفت و آمد آزاد بین کشورها است.

برنامه ایتالیا برای دریافت اجازه اقامت دو ساله که می‌توانست برای سه سال تمدید شود، در ازای سرمایه‌گذاری دو میلیون یورویی در اوراق قرضه دولتی ایتالیا، سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار یورویی در یک شرکت محدود ایتالیایی، سرمایه گذاری ۲۵۰ یورویی در یک شرکت استارت‌اپ نوآورانه ایتالیایی و یا کمک یک میلیون یورویی به یک طرح بشردوستانه در ایتالیا است. 

چرا اتحادیه اروپا تعلیق طرح ویزای طلایی را توصیه کرد؟

کمیسیون اروپا در ماه مارس ۲۰۲۲ از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته تا برنامه‌های ویزای سرمایه‌گذاری خود را برای اتباع روسیه و بلاروس متوقف کنند.

این نهاد هشدار داد کسانی که در معرض تحریم‌ها هستند یا به‌طور قابل توجهی از جنگ در اوکراین حمایت می‌کنند ممکن است تابعیت اتحادیه اروپا یا دسترسی به مزایای این اتحادیه را تحت این طرح‌ها کسب کرده باشند.

یکی از رسانه‌های ایتالیایی گزارش داد که این کشور طبق داده‌های ارائه شد از سوی وزارت بازرگانی دست کم برای ۳۲ شهروند روس ویزای دو ساله در سال گذشته صادر کرده است، در حالی که ۳۶ درخواست ارائه شده بود. هیچ داده‌ای برای نشان دادن تعداد مجوز اقامت برای سال جاری وجود ندارد.

ایتالیا یکی از معدود کشورهای اتحادیه اروپا است که هنوز طرح ویزای طلایی را نگه داشته است.

کمیسیون اروپا پیش از این گفته بود که چنین برنامه‌هایی خطری برای امنیت، شفافیت و ارزش‌های اتحادیه اروپا هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر شرایط صدور ویزای طلایی پرتغال؛ آمریکایی‌ها جای چینی‌های ثروتمند را گرفتند

بریتانیا صدور «ویزای طلایی» را برای سرمایه‌گذاران خارجی از جمله روس‌ها لغو کرد

با مرکز جدید آزمایش «هایپرلوپ» هلند آشنا شوید؛ حمل و نقل اروپایی در آینده چگونه متحول می‌شود؟