تا ۳۶ هزار یورو جریمه در انتظار کسانی که در سواحل پرتغال با صدای بلند موسیقی گوش کنند

گوش کردن موسیقی با صدای بلند و با اسپیکر در سواحل پرتغال جریمه دارد
گوش کردن موسیقی با صدای بلند و با اسپیکر در سواحل پرتغال جریمه دارد Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اگر شما هم عادت دارید در هنگام آفتاب گرفتن در کنار دریا، با صدای بلند موزیک گوش کنید، بهتر است به پرتغال سفر نکنید چون ممکن است آنجا با دردسر رو به رو شوید.

آگهی

دولت پرتغال اعلام کرده مسافرانی که در سواحل این کشور با اسپیکرهای دستی موسیقی با صدای بلند گوش کنند، ممکن است تا ۳۶ هزار یورو جریمه شوند. سازمان ملی دریایی پرتغال استفاده از اسپیکرهای قابل حمل را که معمولا افراد از آن برای گوش کردن موسیقی در خارج از منزل استفاده می‌کنند، ممنوع کرده است. 

این ممنوعیت درست زمانی اعلام شده که فصل سفرهای تابستانی آغاز و بسیاری از مسافران برای لذت بردن از سواحل زیبای پرتغال، به این کشور می‌روند. 

بر اساس قوانینی که ماه گذشته توسط «سازمان ملی دریایی پرتغال» اعلام شده استفاده از هرگونه تجهیزات صوتی و فعالیت‌های مولد سر و صدا که باعث ناراحتی دیگران شود» ممنوع است. البته مشخص نیست این ایجاد مزاحمت چگونه تفسیر خواهد شد و مرجع تشخیص آن چیست اما بر اساس اعلام مقام‌های پرتغالی، اگر مسافران در ساحل از صدای موزیک دیگران اذیت شوند، می‌توانند به پلیس دریایی محدوده مراجعه و شکایت خود را اعلام کنند. 

این جریمه‌ها می‌توانند بین ۲۰۰ تا ۴ هزار یورو برای افراد و همچنین بین ۲ هزار تا ۳۶ هزار یورو برای گروه‌ها باشد. ضمن اینکه لوازم جانبی مثل اسپیکرها هم می‌توانند مصادره شوند. 

 بر اساس این دستورالعمل جدید برخی از فعالیت‌ها هم در سواحل پرتغال ممنوع اعلام شده که از آن جمله می‌توان به بازی با توپ در خارج از مناطق تعیین شده، کمپین در خارج از محدوده و همچنین روشن کردن آتش اشاره کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این نخستین بار نیست که کشوری در اروپا چنین قوانین و محدودیت‌هایی را در سواحل خود برای گردشگران وضع می‌کند. تابستان گذشته بارسلونا اسپانیا هم برای محافظت از ساحل نشینان، دور ریختن ته سیگارها را در سواحل خود ممنوع کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاثیر هنرمندان لاتین و کی‌پاپ؛ استریم‌های موسیقی ۲۰۲۳ به رکورد یک تریلیون قطعه رسید

نفس‌ آخر «ویزای طلایی» پرتغال و ایرلند؛ خارجی‌ها کدام کشورهای اروپایی را هدف گرفتند؟

با مرکز جدید آزمایش «هایپرلوپ» هلند آشنا شوید؛ حمل و نقل اروپایی در آینده چگونه متحول می‌شود؟