سفر به کلیولند؛ از شکم‌گردی تا بازدید از موزه راک اند رول

سفر به کلیولند؛ از شکم‌گردی تا بازدید از موزه راک اند رول
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کلیولند در ایالت اوهایو یکی از جاهایی است که اولین آهنگهای راک اند رول در آن از رادیو پخش شد. به همین دلیل هم که تالار مشاهیر و موزهٔ راک اند رول در این شهر قرار دارد.

آگهی

فوی وانس، خواننده و ترانه سرای اهل ایرلند شمالی است که طی ۱۰ سال گذشته کنسرت‌های زیادی در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا اجرا کرده است. این سفرها برای او فرصتی بوده تا با غذاها و فرهنگ‌های شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا آشنا شود. در این گزارش او ما را به کلیولند در ایالت اوهایو می‌برد‌‌، شهری که بخشی از شهرتش را مدیون موسیقی راک اند رول است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اصطلاح راک اند رول در کلیولند باب شد

در دههٔ ۵۰ میلادی لئو مینتز Leo Mintz صاحب یکی از صفحه‌فروشی‌های محلی در کلیولند، متوجه شد که طرفداران موسیقی «آر اند بی» روز به روز بیشتر می‌شوند.

مینتز توانست آلن فرید مجری، برنامهٔ‌ موسیقی کلاسیک رادیو« دبلیو.جی.دبلیو» WJW را متقاعد کند که سه ساعت در هر هفته را به پخش این نوع موسیقی اختصاص دهد. باب کردن اصطلاح راک اند رول نیز به آلن فرید نسبت داده می‌شود.

او همچنین یکی از کسانی است که کنسرت Moondog Coronation Ball را که اولین کنسرت راک اند رول است در سال ۱۹۵۲ میلادی در کلیولند برگزار کرد.

کیلوند در سال ۱۹۲۰ میلادی پنجمین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شد. دلیلش هم این بود که بزرگترین پالایشگاه نفت جهان در این شهر قرار داشت.

از موزه راک اند رول تا شکم گردی در کلیولند

در طی سفر خود، فوی وانس برخی از جاذبه‌‌های گردشگری کلیولند را دیده است. انتخاب‌های اول او و برخی نقاطی را که نباید در بازدید از کلیولند از دست داد فهرست کرده‌ایم.

۱- تالار مشاهیر و موزهٔ راک اند رول در این شهر محل نگهداری اشیاءی است که زمانی متعلق به اسطوره‌های «راک اند رول» مثل الویس پریسلی، جیمز برون و جنیس جاپلین بوده است.

در ورای این شخصیت‌های افسانه‌ای «راک اند رول»، شهری شاد است که افتخار می‌کند هیچ‌گاه دنباله‌رو نبوده و هرگز قصد هم نداشته است که دنباله‌روی دیگران باشد.

۲- کلیولند شهری است که در آن می توانید تجربه فوق العاده‌ای از شکم گردی و چشیدن غذاهای مختلف داشته باشید. بازار مشهور و تاریخی «وست ساید»‌ در سال ۱۹۱۲ میلادی در کلیولند افتتاح شد. این بازار حال و هوای شهر را خیلی خوب به دست می‌دهد.

فوی وانس در گشت و گذار خود در این بازار، تحت تأٍثیر خوشامدگویی دوستانه و گرم افرادی قرار گرفته که ملاقات کرده است. به نظر او این خونگرمی و دوستی حتی از معیارهای مهمان‌نوازی‌ معروف امریکایی‌ نیز فراتر می‌رود.

۳-کلوب موسوم به The Grog Shop میزبان اولین کنسرت راک‌-اند-رول بود که آلن فرید در سال ۱۹۵۲ برگزار کرد.

۴- سینمای موسوم به Shaker Square Cinemas نیز یکی دیگر از جاهایی است که در سفر به کلیولند باید ببینید. این سالن را جان ابرسون برای کمپانی «وارنر براس» طراحی کرد و کار ساخت آن در سال ۱۹۳۷ میلادی به اتمام رسید. گنجایش سالن اصلی این سینما ۱۵۰۰ نفر است.

۵- باشگاه پین بال موسوم به The Superelectric Pinball Parlour در قلب میدان «گوردن»‌ واقع در یکی از حومه‌های کلیولند یکی دیگر از جاهایی است که در سفر به این شهر نباید از دست داد. در این باشگاه بیش از ۸۰ بازی «وینتیج»‌ وجود دارد.

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

ان بی ای؛ سومین پیروزی شوالیه های کلیولند برابر تورنتو رپترز

ستاره موسیقی راک اند رول در زادگاهش به خاک سپرده می شود

چاک بری، اسطوره راک اند رول درگذشت