دنیای رمزارزها؛ دزدی ۳۲ میلیون یورویی نوجوان کانادایی و ادامه فروش سهام تسلا

canva.com
canva.com Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این نوجوان این کار را از طریق تعویض سیم کارت‌ قربانیان انجام می‌داد

آگهی

یک نوجوان در کانادا به اتهام سرقت ارز دیجیتال به ارزش ۴۶ میلیون دلار کانادا (۳۲ میلیون یورو) دستگیر شد.

او این کار را از طریق تعویض سیم کارت‌ قربانیان انجام می‌داد. به این ترتیب که پس از جمع آوری اطلاعات شخصی آنها، با اپراتور تلفن همراه تماس می‌گرفت و با جعل هویت قربانیان، اوپراتور را فریب می‌داد و از او درخواست ارسال سیم کارت می‌کرد و به این ترتیب به ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول کاربران دسترسی می‌یافت.

این نوجوان در پی استفاده از بخشی از این پول دیجیتال برای خرید یک نام کاربری کمیاب در یک بازی ویدئویی شناسایی شد. این معامله باعث ایجاد سوءظن‌هایی شد و درنهایت پلیس کانادا به کمک اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) موفق به ردیابی و دستگیری او شدند.

جزئیات بیشتر درباره این ماجرا از جمله رزمز ارز به سرقت رفته، نام این نوجوان یا بازی که او مشغول انجام او بوده، منتشر نشده است.

اخبار ایالات متحده در این هفته همچنین حاکی از آن بود که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مالک شرکت خودروسازی «تسلا» اقدام به فروش سهام تسلا آنهم بیش از میزانی کرده که برای پرداخت مالیات‌هایش نیاز داشته است.

کارشناسان بر این باورند که او با این کار یا قصد دارد سهام خود را برای سرمایه گذاری‌های دیگر به پول نقد تبدیل کند و یا از این طریق می‌خواهد مانع از آن شود که سال آینده مالیات سنگین‌تری برایش وضع شود.

ایلان ماسک در ۹ روز منتهی به چهارشنبه ۱۷ نوامبر حدود ۸.۲ میلیون سهم در بخش خودروهای الکتریکی و سازنده پنل‌های خورشیدی را فروخت که مجموعاً کمی بیش از ۸.۸ میلیارد دلار (۷.۸ میلیارد یورو) ارزش دارند.

بر اساس پرونده‌های موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ماسک ۲.۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار (۲.۶ میلیارد یورو) را بطور ویژه برای پرداخت مالیات فروخته است و ثروت نقدی حاصل از فروش باقی سهم‌ها به ارزش حدود ۵ میلیارد دلار (۴.۴ میلیارد یورو) را نیز در اختیار دارد.

ایلان ماسک فروش سهام خود را پس از انجام یک نظرسنجی توئیتری در پی پیشنهاد نمایندگان حزب دموکرات آمریکا مبنی بر وضع «مالیات میلیاردرها» آغاز کرد.

آقای ماسک در ۶ نوامبر نظر بیش از ۶۰ میلیون فالوور خود را درباره فروش ۱۰ درصد از سهامش جویا شد و پس از آن که حدود ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به گزینه فروش رای دادند، وی فروش سهام خود در تسلا را آغاز کرد.

ایلان ماسک در زمان فراخوان برای این نظرسنجی در صفحه توییتر خود نوشت: «توجه داشته باشید، من از هیچ جا حقوق نقدی یا پاداش نمی‌گیرم. من فقط سهام دارم، بنابراین تنها راهم برای پرداخت مالیات شخصی فروش سهام است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایلان ماسک پس از نظرسنجی توییتری ۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

نظرسنجی به سبک ثروتمندترین فرد جهان؛ فروش ۱۰٪ از سهام ایلان ماسک در تسلا رای آورد

تجربه‌های اروپایی؛ با حداقل چند یورو می‌شود در بازار مسکن فرانسه سرمایه‌گذاری کرد؟