امنیت بیشتر و تصحیح بهتر اشتباهات تایپ تلفنی؛ شرکت سوئیسی رقیب گوگل؟

امنیت بیشتر و تصحیح بهتر اشتباهات تایپ تلفنی؛ شرکت سوئیسی رقیب گوگل؟
Copyright Copyright Typewise
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت نوپای سوئیسی «تایپ وایز» در تلاش است تا با غول‌های فن‌آوری جهان در زمینه ارائه یک برنامه صفحه کلید که ادعا می کند ۱۰۰ درصد امنیت دارد و به شما امکان می دهد که تا چهار برابر کمتر غلط املایی داشته باشید، رقابت کند.

آگهی

اپلیکیشنی که بیشتر از همه در تلفن همراهمان استفاده می کنیم صفحه کلید است. ما بطور متوسط تا یک ساعت در روز برای تایپ کردن از تلفن همراهمان استفاده می کنیم تا با مخاطبانمان ارتباط برقرار کنیم.

اما صفحه‌کلیدهایی که ما معمولا از آنها استفاده می کنیم برای دنیای امروز طراحی نشده‌اند و بر اساس ماشین‌تحریرهای قرن ۱۹ ساخته شده‌اند. همچنین صفحه‌ کلیدهای گوگل و مایکروسافت که از همه بیشتر استفاده می شوند نیز امنیت کافی ندارند.

شرکت نوپای سوئیسی «تایپ وایز» در تلاش است تا با غول‌های فن‌آوری جهان در زمینه ارائه یک برنامه صفحه کلید که ادعا می کند ۱۰۰ درصد امنیت دارد و به شما امکان می دهد که تا چهار برابر کمتر غلط املایی داشته باشید، رقابت کند.

دیوید ابرل، از بنیانگذاران این شرکت می گوید: «الگوریتم‌های ما روی تلفن شما طوری کار می کند که هیچ یک از داده‌های شما، هیچ کدام از کلمه‌هایی که تایپ می کنید به کلاود یا اینترنت منتقل نمی شود و با بسیاری از صفحه کلیدهای استاندارد موجود در بازار بسیار متفاوت است. مردم از واتس‌آپ می ترسند و می گویند باید به یک پیام رسان امن تغییر وضعیت بدهیم اما در همان حال از صفحه کلیدی در یک پیام رسان امن استفاده می کنند که ممکن است همه داده ها را بدزدد و یا به جای دیگری ارسال کند.»

این اپلیکیشن چطور کار می کند؟

با صفحه کلید و طرح بندی شش ضلعی بزرگتر، ادعا می شود که استفاده از آن راحت تر و سرعت تایپ ۳۳ درصد سریعتر می شود. اما تغییر از صفحه کلیدهایی که بطور روزانه استفاده می کنیم و به آنها عادت کرده‌ایم به این صفحه کلید جدید، مسلما زمان خواهد برد.

این صفحه کلید جدید با استفاده از فن‌آوری هوش مصنوعی کار می کند که اشتباهات شما را تصحیح می کند و می تواند کلمات بعدی شما را پیش بینی کند و همچنین لغات عامیانه و محاوره‌ای کاربر را نیز یاد بگیرد.

Typewise
TypewiseTypewise

ابرل می گوید:‌ «الگوریتم ها حتی از صفحه کلید گوگل بهتر اند.»

یکی دیگر از ویژگی های اصلی این صفحه کلید این است که بیش از ۴۰ زبانی که ریشه لاتین دارند را پوشش می دهد بنابراین می توانید انگلیسی و فرانسه را در یک جمله بدون تصحیح خودکار یا تغییر زبان به صورت دستی، تایپ کنید.

از آنجا که این شرکت در سوئیس مستقر است، کشوری که به چهار زبان صحبت می کند برخلاف رقبای مستقر در ایالات متحده در موقعیتی ویژه برای درک نیاز به فن‌آوری چند زبانه می باشد.

«تایپ وایز» همچنین در زمینه هوش مصنوعی خود با موسسه فن‌آوری فدرال سوئیس همکاری می کند تا توانایی پیش بینی متن خود را توسعه دهد.

ابرل می گوید: «مدلهای سنتی یادگیری بیشتر مبتنی بر مدل احتمال است و شما این مدل را روی تلفن تان هم می بینید. کلمات معمولی که پیشنهاد می شوند. موضوعی که در مدل جدید وجود دارد این است که این فن آوری شرایط را برای شما شخصی سازی می کند.»

به گفته ابرل، این فن آوری وقتی می تواند واقعا قدرتمند شود که فقط کلمه بعدی را پیش بینی نکند بلکه بتواند روزی جمله بعدی و حتی یک پاراگراف کامل را پیش بینی کند.

با این حال این شرکت می خواهد صفحه کلید‌های قبلی تلفن‌های هوشمند را توسعه دهد.

هدف این شرکت این است که فن‌آوری هوش مصنوعی خود را بعنوان واسطه برنامه نویسی کاربردی و کیت توسعه نرم افزاری ارائه کند تا بتواند فن‌آوری اش را در رابطه با تلفن‌های همراه و رومیزی و حتی واسطه های مغز و رایانه مورد استفاده قرار دهد.

نحوه مواجه با غول های فن‌آوری

گوگل و مایکروسافت همچنین در حال توسعه فن‌آوری پیش بینی کننده متن خود هستند با این حال این شرکت نوپای سوئیسی می گوید که آنها هم مدعی کسب جایگاهی در بازار هستند.

ابرل می گوید: « ما معتقدیم که فضایی برای یک ارائه دهنده مستقل وجود دارد که دارای رویکرد متفاوتی در ارتباط با حفظ حریم خصوصی است. من فکر می کنم این یک فرصت بزرگ است زیرا همه شرکت های بزرگ نمی خواهد با مایکروسافت یا گوگل کار کنند که فن آوری اختصاصی خودشان را ارائه می دهند. ما معتقدیم که با رویکردی بازتر ما حق برنده شدن در بازار را داریم.»

ابرل این شرکت را با دوست دوران مدرسه خود جنیس برنکر راه اندازی کرد. شرکت «تایپ وایز»در سال ۲۰۱۹ به طور رسمی راه اندازی شد. از آن زمان تاکنون آنها بیش از یک میلیون کاربر را جذب کرده‌اند.

آگهی

آنها امیدوارند در دو سال آینده کاربرانشان دو برابر شوند. برنامه آنها رایگان است اما دارای یک تنظیم حرفه ای است که امکان استفاده از ویژگی های اضافی را تنها با پراخت ۲ یورو در ماه فراهم می کند.

این شرکت با یک کمپین «کیک استارتر» شروع به کار کرد و در سال ۲۰۲۰ موفق شد یک میلیون دلار جمع آوری کند. این شرکت سالانه ۴۰۰ درصد رشد درآمد داشته است. آنها همچنین در ۲۳ آگوست یک کمپین تامین سرمایه جمعی را راه اندازی کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویروس کرونا می‌تواند تا ۹۶ ساعت روی صفحه نمایش موبایل زنده بماند

استارتاپ های فعال در زمینه هوش مصنوعی از فن آوری «دروغ سنجی» در کنگره جهانی موبایل رونمایی کردند

چرا نباید باتری گوشی‌های موبایل خود را در طول شب شارژ کنیم؟