توسعه روبات های هوشمندتر تهدیدی برای نیروی کار انسانی

توسعه روبات های هوشمندتر تهدیدی برای نیروی کار انسانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فناوری روبات ها سریع تر، هوشمندتر و حتی گویاتر می شود.

آگهی

فناوری روبات ها سریع تر، هوشمندتر و حتی گویاتر می شود. توسعه روبات به معنی راحتی و کارایی بیشتر و همزمان تهدیدی برای نیروی کار است. در نمایشگاه «اینوروبو» (Innorobo) که بتازگی در پاریس برگزار شد یک روبات قادر به انجام وظایف دقیقی است که تا به حال در دنیای اتوماتیک عملی نبوده است.

مدیر این کارخانه به نام (HUMAROBOTICS) معتقد است روبات های محیط کار باید در آینده کارایی بیشتر و برنامه ریزی ساده تر داشته باشد. هدف این است که به جای داشتن یک روبات دائمی، یک روبات چند وظیفه ای برای مدت کوتاه مثلا یک روز مورد استفاده قرار گیرد.

روبات ها می توانند در جابجایی اجسام سنگین و کارهای سخت به انسان کمک کنند. «اگزو پوش» (Exo Push) روبات صنعتی، اهرمی برای تشدید قدرت بازوی کارگر در انجام کارهای صنعتی شاق بويژه در ساخت جاده ها است. کارخانه سازنده آن در پاریس می گوید: «اگزو پوش قدرت انسان را ده برابر می کند معنی آن انجام کار بیشتر با استفاده از قدرت بدنی کمتر و در نتیجه خستگی کمتر است.»

یک روبات عرضه شده در «اینوروبو» پیش نمونه اولیه روباتی است که برای کمک به ناتوانان طراحی شده است. این روبات ساخت یک شرکت کانادایی (KINOVA ROBOTICS) برای کمک به ناتوانان روی صندلی چرخدار در انجام کارهای روزانه ساخته شده است. بازوی روباتی ۷۰ سانتیمتری با دسترسی به فاصله مناسب و سه انگشت روی آن توانایی انجام ۱۶ حرکت مختلف را دارد.

اولین روبات تمیز کن اجاق کباب و منقل گریل، به گفته سازنده آن، در این نمایشگاه به نمایش درآمد. «گریل بات» با برس های ثابت کاملا اتوماتیک، یک سیستم مرکزی برای تنظیم سرعت و جهت حرکت برس دارد. فشار یک دکمه کافی است تا عملیات تمیز کردن چربی سوخته شروع شود. سازنده آن می گوید تا به حال ۸۰ هزار واحد آن را در کشورهای مختلف فروخته است.

بنا به آمار مجمع جهانی اقتصاد، تا سال ۲۰۲۰ پنج میلیون فرصت شغلی در ۱۵ کشور در حال توسعه به اشغال روبات ها در می آید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات