موفقیت زن کارآفرین پرتغالی برغم بحران اقتصادی

موفقیت زن کارآفرین پرتغالی برغم بحران اقتصادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زنان فقط یک سوم کارآفرینان در اروپا را تشکیل می دهند، ولی این رقم در حال افزایش است. برنامه “دنیای تجارت” به شهر پورتو در پرتغال رفته است. جایی که نرخ بیکاری تقریبا پانزده درصد و اقدامات ریاضتی بسیار سختگیرانه است. بدیهی است که بحران باعث افت روحیه پرتغالی ها شده است. این برنامه فاطیما مینش، یک زن کارآفرین را که برای مقابله با دلتنگی مبارزه می کند، معرفی می کند.

فاطیما مینش شور و اشتیاق خود را دنبال کرده است. او حرفه آموزگار نقاشی را سی سال پیش کنار گذاشت و اولین فروشگاه لباس های شیک خود را باز کرد. بدین ترتیب، او یکی از اولین واردکنندگان لباس های شیک در پرتغال شد.

فاطیما مالک پنج فروشگاه است و بیست کارمند برای او کار می کنند. آخرین فروشگاه در زمستان و در شهر پروتو باز شد. فاطیما با وجود بحران و بدبینی، هرگز تردیدی به خود راه نداد.

فاطیما مینش می گوید: “درست است که آن موقع این تصمیم به نظر دیوانگی می آمد. بسیاری از افرادی که دور و برم بودند به من گفتند که زمان مناسبی نیست. ولی برای من مناسب بود. ما باید شجاع تر باشیم و از خطر کردن نهراسیم. باید بحران را دور بزنیم و جلوتر رویم.”

کسب و کار فاطیما با حجم معاملاتی بالغ بر شش میلیون یورو و پنج درصد افزایش در سال ۲۰۱۱ میلادی، رونق دارد. او خواهان تقسیم این موفقیت، با توصیه به دیگر کارآفرینان است. به همین دلیل او یکی از سیصد سفیر رسمی زن در سازمان “کارآفرینی زنان در اروپا” است.

فاطیما مینش می گوید: “طرز زندگی مهم است. باید فروتن باشیم، با هم دوست، متحد و همدست باشیم. فکر می کنم این برای به ثمر رساندن یک کار شگفت انگیز، بسیار مهم باشد.”

فاطیما، دختر و دامادش را نیز با خود همراه کرده است. به گفته فاطیما دخترش بازوی راست اوست.

سوفیا مینش، دختر فاطیما می گوید: “من باید در فعالیتم مصمم باشم، همیشه به نظرهای دیگران توجه کنم و به کار خود و همکارانم احترام بگذارم. اینطوری می توانیم در طول زمان به صورتی بسیار جدی و مقاوم به اهدافمان برسیم.”

میگل نوگایرا، مدیر عامل شرکت فاطیما مینش می گوید: “زنان بسیار فعالند و منش انسانی دارند. آنها کارشان را با اشتیاق و از خود گذشتگی انجام می دهند و باعث جنب و جوش می شوند.”

فاطیما در نظر دارد این بار فروشگاه لباسی مخصوص کودکان باز کند و زمام آن را به ترزا، دختر دیگر خود بدهد.

یورونیوز: فاطیما، رمز موفقیت شما چیست؟

فاطیما پاسخ می دهد:“شور و اشتیاق، خلاقیت، کار، تواضع… و کمی هم حس کنجکاوی… کنجکاوی بسیار…”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟