NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

اوربان: ملونی خواهر مسیحی من است

اوربان و ملونی
اوربان و ملونی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز جمعه در دیدار با همتای ایتالیایی‌اش، جورجا ملونی را «خواهر مسیحی» توصیف و تاکید کرد که او نقش رو به رشد در هویت فرهنگی در سیاست اروپا ایفا می‌کند.

آگهی

ملونی که از سال ۲۰۲۲ در راس یک ائتلاف جناح راست در قدرت بوده است، در جوانی به یک حزب پسا فاشیست پیوسته بود، اما اکنون به عنوان یک محافظه کار ملی‌گرا قدرت را در ایتالیا در دست دارد.

اوربان در حاشیه همایش اقتصادی TEHA در شمال ایتالیا به خبرنگاران گفت: «جورجا فقط همکار من نیست، بلکه او یک خواهر مسیحی. برای من است. اشتراک ریشه‌های فرهنگی قبلاً نقش زیادی در سیاست اروپا نداشت، اما اکنون به عصر جدیدی نزدیک می‌شویم».

ملونی قبل از به دست آوردن قدرت، در یک سخنرانی خود را چنین توصیف کرده بود: «من یک زن هستم، من یک مادر هستم، من ایتالیایی هستم، من یک مسیحی هستم، و شما نمی توانید این را از من بگیرید.»

خانم ملونی همچون اوربان مخالف دگرباشان جنسی است و می‌گوید باید از هویت، خانواده و دین خود دفاع کرد تا مانع از بروز و گسترش آنچه او «هویت ایکس» می‌خواند، شد.

او و اوربان رویکرد مشترکی در قبال مسائل گسترده‌ای از سیاست‌های مهاجرتی سخت‌تر و دفاع از ارزش‌های سنتی خانواده گرفته تا آنچه آنها لابی دگرباشان جنسی می‌خوانند، دارند. اوربان خود را مدافع هویت فرهنگی مجارستان در برابر مهاجران مسلمان و همچنین حامی ارزش‌های مسیحی در برابر لیبرالیسم غربی معرفی کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ملونی، با این حال، مدافع سرسخت اوکراین است، در حالی که اوربان که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد بیشترین انتقاد را بابت حمایت بروکسل از کی‌یف مطرح می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی حزب «برادران ایتالیا» در انتخابات پارلمان اروپا؛ آیا ملونی ملکه تاج‌بخش اتحادیه اروپا می‌شود؟

روابط نزدیک و همزمان با فن‌در‌لاین و اوربان؛ ملونی چگونه به پل ارتباط راست‌ها و میانه‌روها تبدیل شد؟

انتشار فیلم پورن جعلی از نخست‌وزیر ایتالیا؛ جورجا ملونی به دنبال غرامت ۱۰۰ هزار دلاری است