Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

اتحاد اسلام‌ستیزان و مخالفان مهاجرت؛ دولت راست‌گرای هلند با سایه سنگین ویلدرس آغاز به کار کرد

دیدار پادشاه هلند با دیک شوف، نخست وزیر جدید این کشور
دیدار پادشاه هلند با دیک شوف، نخست وزیر جدید این کشور Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود یک سال پس از استعفای دولت پیشین هلند، وزرای دولت جدید راستگرای این کشور روز سه‌شنبه ۲ ژوئیه سوگند یاد کردند.

آگهی

خیرت ویلدرس، رهبر حزب راست افراطی «برای آزادی» که در انتخابات پارلمانی هلند پیروز شد، در دولت جدید این کشور حضور نخواهد داشت اما همزمان با رهبری حزب خود و نمایندگی مجلس، در تصمیم‌گیری‌ها نقش خواهد داشت.

این سیاستمدار راست افراطی هلند، تندروهایی از حزب خود را برای حضور در کابینه ائتلافی هلند معرفی کرده است.

ویلدرس که به دلیل توهین به مراکشی‌ها در یک گردهمایی انتخاباتی در سال ۲۰۱۴ محکوم شده است، تنها پس از کنار کشیدن از مقام نخست‌وزیری موفق شد در ماه مه با سه حزب محافظه‌کار دیگر ائتلاف کند.

از همین رو کابینه توسط «دیک شوف»، رئیس پیشین سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند و یکی از مقام‌های ارشد پیشین وزارت دادگستری این کشور هدایت خواهد شد.

شوف برای رفع نگرانی‌های ناشی از اظهارات اسلام‌ستزانه ویلدرس در میان موتلف‌های اصلی او یعنی «حزب مردم برای آزادی و دموکراسی» و «حزب قرارداد اجتماعی جدید» معرفی شده است.

اما ویلدرس که به دلیل تهدیدهای اسلام‌گرایان به مدت ۲۰ سال تحت حفاظت شدید قرار دارد، گفته است که لحن خود را تغییر نخواهد داد. این سیاستمدار هلندی هفته گذشته در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که همچنان اسلام را یک دین «نفرت‌انگیز، خشونت‌آمیز و پر از کینه» می‌داند.

بر اساس گزارش رویترز، دولت آینده هلند باید به توافق حاصل شده میان چهار حزب حاضر در این ائتلاف در زمینه محدود کردن مهاجرت و ایجاد استثنائاتی در مقررات پناهندگی اتحادیه اروپا و زیست محیطی پایبند باشد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیش‌بینی می‌شود که دولت شوف تا ماه سپتامبر جزئیات برنامه‌های خود را ارائه دهد. در شرایط کنونی، دولت جدید هلند امکان زیادی برای هزینه کردن نخواهد داشت، زیرا پنجمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو پس از دوره‌ای از رونق اقتصادی که پس از همه‌گیری کرونا رخ داد، در سال گذشته میلادی دچار رکود شد.

دولت جدید هلند، نخستین دولت این کشور از سال ۲۰۱۰ است که بدون حضور مارک روته تشکیل می‌شود، زیرا او در ماه اکتبر به عنوان دبیرکل ناتو منصوب خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست‌وزیر هلند به عنوان دبیرکل ناتو انتخاب شد؛ چالش‌های پیش روی مارک روته کدام است؟

یک فرانسوی متهم به سوء قصد علیه نماینده اسپانیا و مظنون به همکاری با ایران در هلند بازداشت شد

چرا سازمان اطلاعات هلند بعد از جنگ جهانی دوم از یهودیان جاسوسی می‌کرد؟