اتحادیه اروپا ۳۴ فرد و نهاد را به دلیل سرکوب معترضان در ایران تحریم کرد

پرچم‌های ایران و اتحادیه اروپا
پرچم‌های ایران و اتحادیه اروپا Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نام وزرای ارشاد و آموزش و پرورش دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران در بین تحریم‌شدگان دیده می‌شود.

آگهی

اتحادیه اروپا روز دوشنبه شماری از مقام‌‌ها و نهادهای ایرانی را به دلیل نقش‌آفرینی آنها در سرکوب موج اخیر اعتراض‌ها تحریم کرد. 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این ترتیب دو سازمان و ۳۲ فرد دیگر را به فهرست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اضافه کردند. نام وزرای ارشاد و آموزش و پرورش دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران در بین تحریم‌شدگان دیده می‌شود.

شماری از مقام‌های امنیتی و نمایندگان مجلس ایران نیز از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته مقام‌های اتحادیه اروپا این نهادها و افراد به دلیل «نقض جدی حقوق بشر در ایران» تحریم شده‌اند.

معاون فرمانده و سخنگوی سپاه پاسداران نیز از جمله اشخاصی هستند که از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند. دو سازمانی که از طرف ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند وابسته به نیروی انتظامی ایران هستند. یکی از آنها «پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا» و دیگری «بنیاد تعاون فراجا» نام دارد. 

بروکسل پیش از این چند رشته تحریم‌ علیه مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی از جمله گشت ارشاد و مقام‌های نظامی ایران وضع کرده بود. دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه حکومت ایران در حالی وضع شد که شماری از ایرانیان خارج از کشور روز دوشنبه در بروکسل تظاهرات کردند. 

اتحادیه اروپا ضمن ممنوع کردن سفر افراد تحریم‌شده به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه اموال آنها را توقیف خواهد کرد. قرار است اموال دو سازمان تحریم‌شده نیز از سوی اتحادیه اروپا توقیف شود. 

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی در حالی اعلام شد که ارزش ریال ایران روز دوشنبه به کمترین میزان خود در برابر دلار آمریکا رسید. بنا به گزارش‌ها هر دلار آمریکا بیش از ۵۰ هزار تومان در بازار ارز تهران معامله شد. 

دستکم ۵۲۹ نفر در جریان موج اعتراض‌های پنج ماه اخیر در ایران که در پی جان باختن مهسا امینی پس از بازداشت به دست گشت ارشاد آغاز شد کشته شدند.

اتحادیه اروپا تاکنون در مجموع ۱۹۶ فرد و ۳۳ نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خشونت علیه زنان؛ اتحادیه اروپا افراد و نهادهای شش کشور را تحریم می‌کند

حامد اسماعیلیون در تظاهرات رم: با کمک یا بدون کمک کشورهای دموکراتیک دیکتاتور را ساقط خواهیم کرد

کدام اشخاص حقیقی و حقوقی در فهرست جدید تحریم‌های اروپا علیه ایران قرار گرفتند؟