همه انتخاب‌های بحث برانگیز فن در لاین در کمیسیون اروپا

همه انتخاب‌های بحث برانگیز فن در لاین در کمیسیون اروپا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، نام کمیسرهای پیشنهادی این بازوی اجرایی اتحادیه اروپایی را اعلام کرد و در میان این نام ها، حضور برخی بسیار بحث برانگیز است.

آگهی

برخی از نامزدهای پیشنهادی اورزولا فن در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپا برای پستهای بازوی اجرایی اتحادیه اروپا بحث برانگیز هستند.

از جمله لاسلو تروکسانی، کمیسر پیشنهادی پخش گسترش و الحاق اتحادیه اروپا که نامزد پیشنهادی ویکتور اوربان رهبر راست گرای افراطی است.

وی وزیر پیشین دادگستری مجارستان تحت رهبری اوربان مهاجرستیز و مخالف دائمی سیاست های اتحادیه اروپا است. تروکسانی را بنیانگذار سیاست‌های غیردموکراتیک مجارستان خصوصا حکم های فراوان علیه صاحبان رسانه های مستقل و روزنامه نگاران می دانند. استوان اوچهیلی، نماینده حزب سوسیالیست دموکرات پارلمان اروپا از مجارستان وی را سیاستمداری عنوان می کند که«مخالف ارزشهای لیبرال جامه مجار» است.

سیلوی گولارد فرانسوی که از سوی رئیس کمیسیون اروپا و با حمایت امانوئل ماکرون، به عنوان کمیسر مارکتینگ و دفاع فضایی اتحادیه اروپا معرفی شده است نیز بتازگی ۴۵ هزار یورو جریمه عدم پرداخت هزینه های داخلی پارلمان اروپا در مقام نماینده پیشین پارلمان اروپا پرداخت کرده است. او از سوی پارلمان اروپا متهم شده است که حقوق مشاورین خود را بدرستی پرداخت نکرده است. سیلوی گولارد اولین وزیر دفاع دولت امانوئل ماکرون هم بوده است.

ژوزپ بورل، که جانشین فدریکا موگرینی خواهدشد در اسپانیا به زبان غیردیپلماتیک خود شهرت دارد. استاد پیشین دانشگاه اسپانیا سال گذشته ناگزیر از پست ریاست موسسه «دانشگاه اروپایی» به اتهام سوء استفاده از قدرت استعفاداد.

به این فهرست باید رووانا پلامب از رومانی و یانوس وژیه کوفسکی از لهستان را نیز افزود.

حال باید تا ۳۰ سپتامبر، ۲۰ روز، دیگر منتظربمانیم و در طول یک هفته خانم فن در لاین می تواند برای چند کمیسر پیشنهادی رای اعتماد بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا اعضای کمیسیون اروپا نماینده گوناگونی ساکنان قاره سبز هستند؟

جنجال ها برسر انتخاب نام «کمیسیون حفاظت از منافع زندگی اروپایی ها»

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است