برکسیت؛ اروپای بی قرار و بریتانیای بی ثبات

برکسیت؛ اروپای بی قرار و بریتانیای بی ثبات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شفافیت و پاسخ های قطعی و صریح مطالبه اصلی مقامات اروپایی از دولت بریتانیا درباره برکسیت است.

آگهی

شفافیت و پاسخ های قطعی و صریح مطالبه اصلی مقامات اروپایی از دولت بریتانیا درباره برکسیت است. مذاکره کنندگان اروپایی می خواهند هر چه سریعتر بدانند آیا دولت بریتانیا روی مواضع پیش از انتخابات درباره برکسیت است یا اینکه خواسته ها تغییر کرده اند.

گی ورهوفشتات یکی از مذاکره کنندگان ارشد از پارلمان اروپا می گوید: «امیدوارم مذاکرات هرچه سریعتر آغاز شوند. امیدوارم همین هفته آینده باشند. می خواهیم پایانی بگذاریم بر عدم قطعیت و شبهاتی که در چندماه گذشته درباره برکسیت افزایش پیدا کرده اند.»

در استراسبورگ نماینده محافظه کار پارلمان بریتانیا و عضوی از تیم مذاکره کننده بریتانیا نیز می گوید: « نخست وزیر همواره دراین باره روشن مطرح کرده اند که هیچگاه با عبارت برکسیت دشوار، برکسیت مهربان و یا برکسیت پاک موافق نبوده اند. ما تنها خواستار یک توافق و تعامل با اروپا هستیم. می خواهیم به توافقی دست پیدا کنیم که هم برای اروپا و هم برای بریتانیا باارزش باشد.»

خبرنگار ما در استراسبورگ هم می گوید ارائه یک تاریخ قطعی برای مذاکرات و توافقات بعدی برکسیت برای پارلمان بسیار مهم است. تاریخ نهایی جدایی کامل باید پیش از مارس ۲۰۱۹ باشد چرا که انتخابات اروپایی در ماه ژوئن همان سال خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟