دانشمندان: دلفین‌ها به دلیل آلودگی صوتی در دریاها مجبور به فریاد زدن می‌شوند

تاثیر آلودگی صوتی بر زندگی دلفین‌ها
تاثیر آلودگی صوتی بر زندگی دلفین‌ها Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته دانشمندان بریتانیایی دلفین‌ها با افزایش آلودگی صوتی در محیط مجبور می‌شوند تا اصوات بلندتر و طولانی‌تری برای ارتباط گیری با یکدیگر داشته باشند.

آگهی

نتیجه یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که دلفین‌ها به دلیل آلودگی صوتی در اقیانوس‌ها مجبور به «فریاد زدن» می‌شوند. 

به گفته دانشمندان بریتانیایی دلفین‌ها در محیط پر سر و صدا برای ارتباط‌ گیری و هماهنگی با یکدیگر با مشکل روبرو هستند. این امر تبعات گسترده‌ای برای زندگی در اقیانوس‌ها و دریاها در پی دارد. 

صداها بر زندگی پستانداران دریایی از جمله دلفین‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد زیرا بیشتر از نور به زیر آب نفوذ می‌کند و سرعت انتقال آن در آب سه برابر سرعتش در هوا است. به گفته دانشمندان در دانشگاه بریستول دلفین‌ها از صدا برای دریاگردی و همکاری با یکدیگر استفاده می‌کنند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که آلودگی صوتی ناشی از فعالیت‌های انسانی طی دهه‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. رفت و آمد کشتی‌ها، حفاری برای طرح‌هایی مانند تولید انرژی بادی در دریاها، حرکت شناورهای ماهی‌گیری، سونارهای زیردریایی‌ها (دستگاه‌های ردیاب با انتشار امواج صوتی) و گردشگری از جمله این فعالیت‌های انسانی است. 

بنا به اعلام کمیسیون اروپا سطح اصوات پیش‌زمینه‌ای در دریاها طی هر دهه از ۶۰ سال گذشته دو برابر شده است. 

به گفته دانشمندان بریتانیایی دلفین‌ها با افزایش آلودگی صوتی در محیط مجبور می‌شوند تا اصوات بلندتر و طولانی‌تری برای ارتباط گیری با یکدیگر  داشته باشند. با این حال آلودگی صوتی در محیط باعث می‌شود تا دلفین‌ها کمتر در هماهنگی امور با یکدیگر موفق باشند. 

نتیجه تحقیق دانشمندان بریتانیایی درباره تاثیر آلودگی صوتی بر زندگی دلفین‌ها در حالی منتشر شده است که کمیسیون اروپا و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تلاش‌هایی را برای کاهش آلودگی صوتی در دریاها و اقیانوس‌ها آغاز کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دلفین‌های صورتی نادر در رودخانه‌ای در آمریکا مشاهده شدند

دلفین‌ها زودتر از کودک انسان، تصویر خود را در آینه باز می‌شناسند

جشن تولد ۱۹۱ سالگی پیرترین جانور خشکی‌زی؛ جاناتان همچنان از میل جنسی بالایی برخوردار است