روز ملی ارگاسم؛ ۱۰ نکته که احتمالا از آن خبر نداشتید

رکورد بیشترین ارگاسم در ساعت برای زنان ۱۳۴ بار و برای مردان ۱۶ بار به ثبت رسیده است
رکورد بیشترین ارگاسم در ساعت برای زنان ۱۳۴ بار و برای مردان ۱۶ بار به ثبت رسیده است Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز ملی ارگاسم هر ساله مصادف با ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) در کشورهایی نظیر آمریکا، بریتانیا، استرالیا و کانادا جشن گرفته می‌شود.

آگهی

هدف «روز ملی ارگاسم»، که در واقع شاخه‌ای از روز جهانی ارگاسم زنانه در ۸ اوت محسوب می‌شود، گسترش آگاهی و شکستن تابوهایی است که هنوز در جوامع رایج هستند و لذت جنسی را زشت و قبیح می‌دانند.

رسیدن به اوج لذت جنسی فواید بسیاری دارد که اغلب از آن مطلع هستند؛ برای مثال استرس را کاهش می‌دهد، ایمنی بدن را تقویت می‌کند، درد ناشی از رماتیسم مفصلی را تسکین می‌دهد، به شما کمک می‌کند تمرکز کنید، در پر‌رونق نگه داشتن رابطه نقش دارد و به طور کلی چیز شگفت‌انگیزی است.

در اینجا به چند واقعیت درباره ارگاسم اشاره می‌کنیم که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید:

۱. ریشه یونانی

کلمه «ارگاسم» از کلمه «ὀργασμός» گرفته شده است که در زبان یونان باستان به معنی «هیجان» یا «متورم شدن» معنی می‌دهد.

۲. ارگاسم به عنوان یک درمان تاریخی

در قرن هشتم قبل از میلاد هومر حماسه‌سرای یونانی در کتابش نوشته بود که «ملامپوس»، یک شفادهنده در داستان‌های اساطیری یونان باستان، وقتی زنان باکره را برای «نوعی جنون» درمان می‌کرد مشکلاتشان را ناشی از نداشتن ارگاسم می‌دانست و آنان را به برقراری رابطه جنسی با مردان جوان و قوی تشویق می‌کرد.

این درمان البته تنها محدود به داستان‌های اساطیری نیست. در یک دستورالعمل پزشکی برای ماماها که در سال ۱۶۵۳ در هلند منتشر شده آمده است که آنان باید بیماران هیستریک را با استفاده از «ماساژ اندام تناسلی با روغن» درمان کنند.

۳. اولین کسی که ارگاسم زنانه را توصیف کرد

اولین توصیف مکتوب از ارگاسم زن به نوشته‌های یک راهبه قرن دوازدهم به نام «هیلدگارد بینگن» بازمی‌گردد.

او که اکثرا به خاطر آهنگ‌های موسیقی، موعظه‌ها و نوشته‌هایش درباره موضوعاتی از جمله جنسیت، پزشکی و الهیات مشهور است، نویسنده‌ای پرکار بود و اولین کسی است در تاریخ که ارگاسم زنانه را توصیف کرده است.

او می‌نویسد: «وقتی یک زن با مردی عشق می ورزد، گرمایی در مغز او طعم لذت نفسانی را در حین مقاربت منتقل می‌کند و بذر مردانه را فرامی‌خواند. هنگامی که بذر در جای خود ریخته شد، آن گرمای شدیدی که از مغز او فرود می‌آید بذر را به سمت خود می‌کشد و نگه می‌دارد. در اثر این اتفاق، اندام‌های جنسی زن به سرعت منقبض می‌شوند و تمام اندامی که در زمان قاعدگی آماده باز شدن هستند بسته می‌شوند همانطور که یک مرد قوی می‌تواند چیزی را در مشت خود بسته نگه دارد.»

ویکی‌پدیا
هیلدگارد بینگن راهبه قرن دوازدهمویکی‌پدیا

۴. مرگ کوچک

در زبان فرانسوی عبارت مرگ کوچک (La petite mort) که در قدیم به معنای از دست دادن یا ضعف مختصر هشیاری است، در استفاده زبانی مدرن به طور خاص به ارگاسم اشاره دارد.

اولین استفاده تایید شده با معنای «ارگاسم» از این عبارت در سال ۱۸۸۲ اتفاق افتاد و اکنون به طور کلی برای توصیف وضعیت ناخودآگاهی استفاده می‌شود که به افراد پس از داشتن تجربیات جنسی دست می‌دهد.

۵. تغییرات در اسباب‌بازی‌های جنسی

شاید بتوان جورج تیلور، دکتر آمریکایی، را با اختراعش که در سال ۱۸۶۹ به ثبت رسید اولین مبتکر ویبراتور نامید.

این وسیله متکی به نیروی بخار، حجمی به اندازه کل یک اتاق را اشغال می‌کرد و به همین خاطر به سختی می‌توان آن را کاربردی دانست.

اولین ویبراتور دستی در ایالات متحده در سال ۱۹۰۰ فروخته شد. ظاهراً کاربران مجبور بودند برای استفاده آن را مانند یک همزن دستی بچرخانند.

عکس: ویکی‌پدیا
تبلیغ یک ویبراتور متعلق به سال ۱۹۱۳ میلادیعکس: ویکی‌پدیا

۶. «نقطه جی»

نقطه جی با استفاده از اول نام خانوادگی ارنست گرفنبرگ، پزشک و محقق جنسی آلمانی-آمریکایی، نامگذاری شده است که برای اولین بار در دهه ۵۰ میلادی درباره این ناحیه از بدن زنان نوشت.

دکتر گرفنبرگ که بیشتر با اختراع «آی‌یو‌دی» شناخته شده است، در آن مطالعه که در سال ۱۹۵۰ در ژورنال بین‌المللی سکسولوژی منتشر شد با اشاره به منطقه بسیار تحریک‌پذیر در آلت تناسلی زنانه نوشته بود: «جداره درونی واژن در امتداد مجرای ادرار، یک منطقه اروتوژنیک یا تحریک‌پذیر است و باید در درمان اختلالات جنسی زنانه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

۷. اولین ارگاسم زنانه روی پرده نمایش

هدی لامار، ستاره هالیوود، که زمانی در دوران اوج حرفه خود در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی به عنوان زیباترین زن جهان شناخته می‌شد، یکی از جذاب‌ترین زنان در صنعت سینما به شمار می‌رفت.

آگهی

او زمانی که ۱۹ ساله بود و در شهر زادگاهش وین زندگی می‌کرد، در درام عاشقانه جنجالی اکستازی (محصول سال ۱۹۳۳ ساخته گوستاو ماچاتی) بازی کرد. در اکستازی صحنه ارگاسم زنانه برای اولین بار روی پرده سینما و در یک فیلم غیر پورنوگرافیک به تصویر کشیده شده بود. 

عکس: Donaldson Collection
هدی لامارعکس: Donaldson Collection

این فیلم جنجال‌برانگیز چنان سر و صدایی به پا کرد که همسر وقت لامار، فردریش ماندل، سعی کرد با خرید تمام نسخه‌های موجود از فیلم هرگونه شواهدی از آن را از بین ببرد.

هدی لامار در اوقات فراغت خود به اختراعات و اکتشاف فنی می‌پرداخت و توانست سیستمی بسازد که امروزه به عنوان پایه فناوری‌های مدرن نظیر بلوتوث و شبکه بی‌سیم (وای‌فای) کاربرد دارد.

۸. سریعتر از یوسین بولت

انزال مردانه با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت، سریعتر از یوسین بولت سریعترین مرد روی زمین است که در اوج سرعت خود به ۴۴.۷ کیلومتر در ساعت رسیده بود.

۹. اسپرم تقلبی در فیلم‌های پورن

در فیلم‌های پورن استفاده از ماده‌های مختلف برای نمایش به عنوان مایع منی رواج دارد که صابون دست یکی از اصلی‌ترین آن‌هاست. 

آگهی

مواد آرایشی بهداشتی دیگری همچون پاک‌کننده صورت و حتی مواد خوراکی نظیر شیر تغلیظ شده، مخلوطی از سفیده تخم‌مرغ، ماست، نشاسته ذرت و آب و یا حتی پینا کولادا (نوشیدنی حاصل از مخلوط رام، کرم نارگیل و آب آناناس) در این صنعت به عنوان جانشینی برای مایع منی استفاده می‌شود.

کانوا
رکورد بیشترین ارگاسم در ساعت برای زنان ۱۳۴ بار و برای مردان ۱۶ بار به ثبت رسیده استکانوا

۱۰. رکورد بیشترین ارگاسم زنان در یک ساعت

بر اساس مطالعه‌ای که توسط پزشکان مرکز مطالعات جنسی و زناشویی در کالیفرنیا انجام شده است، یک زن ۱۳۴ ارگاسم را در یک ساعت تجربه کرده است. این مستندترین ارگاسم پیاپی ثبت‌شده در تاریخ است که به عبارتی ۲.۲ ارگاسم در دقیقه را نشان می‌دهد

در مقابل، رکورد مردان در زمان مشابه ۱۶ ارگاسم است. این عدد شگفت‌انگیز پدیده‌ای است که به تازگی و با عنوان «واکنش جنسی گسترش‌یافته» (ESR) به صورت علمی تعریف شده است.

دانشمندان این خصیصه را که در برخی افراد وجود دارد، «توانایی برای دستیابی به ارگاسم‌های طولانی‌مدت یا چندگانه» تعریف می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارزار حساس یک شهرداری در هلند؛ «رابطه جنسی روی شن‌های ساحلی شاید وقتی دیگر»

علائق جنسی از دریچه آمار و ارقام؛ فرانسوی‌ها چه نوع روابطی را می‌پسندند؟

تحقیق علمی: تستوسترون زندگی جنسی زنان را پس از یائسگی بهبود می‌بخشد