فیلم برزیلی «آکواریوش»؛ داستان مقاومت یک زن

فیلم برزیلی «آکواریوش»؛ داستان مقاومت یک زن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «آکواریوش» در جشنواره فیلم کن امسال بسیار تحسین شد.

آگهی

فیلم «آکواریوش» در جشنواره فیلم کن امسال بسیار تحسین شد. کِلِبر مندوسه فیلو، کارگردان برزیلی، داستان زنی خارق العاده را روایت می کند که به تنهایی در برابر قدرت یک شرکت ساختمانی می ایستد.

«کلارا» ۶۶ ساله، یک روزنامه نگار بازنشسته است که از سرطان جان به در برده و می خواهد بازنشستگی اش را با آرامش طی کند که سر و کله یک شرکت ساختمان سازی در همسایگی اش پیدا می شود. شرکت می خواهد آپارتمان او را بخرد تا بتواند آن را خراب کند و به جایش یک مجتمع لوکس بسازد. اما آپارتمان کلارا، تاریخچه زندگی اوست و وی نمی خواهد خانه خاطراتش را بفروشد.

شخصیتی که نقش او را «سونیا براگا» بازی می کند، قهرمانی مُدرن است. زنی قوی، مستقل و هُشیار که برای دفاع از باورش نیازی به تأیید خانواده و دوست و آشنا ندارد. «سونیا بارکا»، یکی از غولهای بازیگریِ سینما و تلویزیون برزیل است. او همچنین در ایالات متحده هم کار کرده و تاکنون سه بار نامزد جایزه «گُلدن گلوب» شده است.

«آکواریوش»، فیلمی است برجسته از سینمای برزیل که به مسائل خصوصی و شخصی می پردازد و همزمان خشونت، فاصله طبقاتی، فساد و خویشاوندسالاری را به تصویر می کشد. این فیلم، از ماه ژوئیه در بیش از پنجاه کشور جهان به نمایش درمی آید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد