تردیدهای یک زن مهاجر ایرلندی در فیلم «بروکلین»

تردیدهای یک زن مهاجر ایرلندی در فیلم «بروکلین»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در فیلم «بروکلین» به کارگردانی جان کراولی، سیرشا رونان، هنرپیشه ایرلندی نقش الیس لیزی را بازی می کند که باید بین دو مرد و دو کشور متفاوت دست به

آگهی

در فیلم «بروکلین» به کارگردانی جان کراولی، سیرشا رونان، هنرپیشه ایرلندی نقش الیس لیزی را بازی می کند که باید بین دو مرد و دو کشور متفاوت دست به انتخاب بزند.

الیس لیزی یک زن جوان ایرلندی است که در دهه ۱۹۵۰ میلادی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت می کند. او با مردی آشنا می شود و در خفا با او ازدواج می کند. با این حال پس از درگذشت غیر منتظره خواهرش، به کشورش باز می گردد و اقامتش در آنجا طولانی می شود. او در ایرلند با یک مرد محلی رابطه ای عاشقانه پیدا می کند و باید تصمیم بگیرد که در کشورش ایرلند باقی بماند و یا نزد شوهرش در آمریکا بازگردد.

سیرشا رونان که متولد نیویورک اما بزرگ شده ایرلند است می گوید به نظرش بازگشت به ریشه های خودش در ایفای چنین نقشی اهمیت زیادی داشت.

سیرشا رونان می گوید: «همواره داستانهایی خاص درباره تاریخ و تجربه ما روایت شده است و ما نیز همان کار را انجام دادیم. دیدن داستانی اینچنینی که با افراد زیادی ارتباط برقرار می کند و از دید یک زن نیز روایت شده است برای من بسیار هیجان انگیز بود.»

فیلم «بروکلین» در ابتدای سال جاری در جشنواره ساندنس اکران شده بود و اخیرا در جشنواره های فیلم نیویورک و لندن به نمایش درآمد.

رونان در مورد مهاجرت فراوان ایرلندی ها به آمریکا و آنچه او در جریان ساخت این فیلم آموخت می گوید: «من در عمل واقعا از تعداد کودکان فرستاده شده به آمریکا در آن زمان و پیش از آن شگفت زده شدم. کودکانی ۱۰ ساله در آن زمان نزد بستگان و اعضای خانواده شان که در آمریکا مستقر شده بودند، فرستاده می شدند.»

منتقدان از سیرشا رونان که تاکنون در فیلمهایی همچون «هتل بزرگ بوداپست»، «استخوانهای دوست داشتنی» و یا «تاوان» (Atonement) بازی کرده است، به خاطر نقش آفرینی اش در فیلم بروکلین به عنوان یکی از شانسهای دریافت جایزه اسکار نام می برند. او در سال ۲۰۰۷ و در حالی که تنها ۱۳ ساله داشت، نامزد دریافت این جایزه شده بود.

فیلم «بروکلین» از روز ۴ نوامبر در سینماهای آمریکا اکران می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد