NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ویدئوی پرت‌کردن جسد ۳ فلسطینی از روی پشت‌بام منتسب به سربازان اسرائیلی؛ تل‌آویو وعده بررسی داد

سربازان در حال پرت کردن پیکرهای بی حرکت در کرانه باختری
سربازان در حال پرت کردن پیکرهای بی حرکت در کرانه باختری Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سربازان اسرائیلی پس از حمله روز پنجشنبه در بخش شمالی کرانه باختری اشغالی، ۳ پیکر ظاهراً بی‌جان را از پشت بام به پایین پرت کردند.

آگهی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سربازان اسرائیلی پس از حمله روز پنجشنبه در بخش شمالی کرانه باختری اشغالی، ۳ پیکر ظاهراً بی‌جان را از پشت بام به پایین پرت کردند. 

خبرنگار آسوشیتدپرس که در شهر قباطیه در کرانه باختری حاضر بود گزارش داد که خود شاهد اقدام سربازان در پرت کردن چند نفر از پشت بام و خارج کردن آنها از دید بوده است. 

چنین اقدامِ منتسب به ارتش اسرائیل، مغایر با موازین حقوق بشر و قوانین جنگ است. ارتش اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر سال گذشته جنگجویان حماس دست به حملات گسترده در باریکه غزه و نیز کرانه باختری رود اردن زده است.

گروه‌های حقوق بشری تاکنون بارها از توسل بیش از حد نظامیان اسرائیلی به زور و قوه قهریه انتقاد و آن را محکوم کرده‌اند.

ارتش اسرائیل در واکنش به این تصاویر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حادثه جدی است و با ارزش‌های ارتش اسرائیل و انتظاراتی که از سربازان اسرائیلی می‌رود همخوانی ندارد».

مقام‌های ارتش اسرائیل از بررسی این حادثه خبر دادند. اسرائیل مدعی است که نیروهایش چهار شبه‌نظامی را در جریان عملیات روز پنجشنبه در قباطیه کشته‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در رام‌الله این خبر را فورا تایید نکرد، اما از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر توسط نیروهای اسرائیلی خبر داد. 

در ویدئوی اسوشیتدپرس، سه سرباز اسرائیلی در حالی دیده می‌شوند که ظاهرا جسدی را روی بام به سمت لبه می‌کشند و سپس به بیرون پرت می‌کنند. در پشت بام مجاور، سربازان پیکر بی‌جان دیگری را با دست و پا بلند کرده‌اند و آن را به لب بام می‌برند. در مورد سوم، یک سرباز قبل از اینکه بدن از دید خارج شود به آن لگد می‌زند.

طبق قوانین بین‌الملل، سربازان باید اطمینان حاصل کنند که با پیکرها، چه خودی چه دشمن، رفتاری شایسته‌ و انسانی داشته باشند.

عکس‌های خبرگزاری اسوشیتدپرس، از حمله روز پنج‌شنبه همچنان نشان می‌دهد که یک بولدوزر ارتش اسرائیل در نزدیکی ساختمان‌هایی که اجساد در آن رها شده‌اند در حال حرکت است.

هویت کشته شدگان و علت مرگ آنها هنوز مشخص نشده است. 

ارتش اسرائیل اجساد فلسطینیان کشته‌شده را معمولا جمع‌آوری نمی‌کند ولی گهگاه برخی از آن‌ها را به اسرائیل منتقل می‌کند. 

طبق قوانین بین‌الملل، سربازان باید اطمینان حاصل کنند که با پیکرها، چه خودی چه دشمن، رفتاری شایسته‌ و انسانی داشته باشند.

در حالی که توجه جهان بر وقایع غزه متمرکز است، تعداد زیادی فلسطینی در کرانه باختری نیز در حملات پی در پی ارتش اسرائیل کشته و زخمی شده‌اند. 

شمال کرانه باختری شاهد برخی از شدیدتری خشونت‌ها از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا حملات اسرائیل به دستگاه‌های ارتباطی حزب الله نقض قوانین بین‌الملل بود؟

گرامیداشت یاد «عایشه‌نور ازگی ایگی»؛ آنکارا: جنایت «دولت نسل‌کش نتانیاهو» بدون مجازات نخواهد ماند

کشته‌شدن ۳ اسرائیلی در مرز اردن؛ نتانیاهو: در محاصره ایدئولوژی «محور شرارت ایران» هستیم