NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

زلنسکی: طرح پیروزی بر روسیه کامل شد؛ پوتین: نوسازی همه‌جانبه ارتش با تزریق انواع پهپاد آغاز شد

پیشروی ارتش اوکراین
پیشروی ارتش اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در تازه‌ترین سخنرانی ویدئویی‌اش ضمن تحسینِ حمله نیروهای هوایی کشورش به انبار بزرگ مهمات و تسلیحات روسیه، از نهایی شدن طرح پیروزی اوکراین بر روسیه خبر داد.

آگهی

ارتش اوکراین به دلیل حمله موفق به زرادخانه روسیه در توروپتس، شهری که در حدود ۵۰۰ کیلومتری مرز با اوکراین قرار دارد، مورد تحسین آقای زلنسکی قرار گرفت، حمله‌ای به با همکاری سرویس امنیتی و نیروهای ویژه اوکراین به انبار بزرگ محل نگهداری موشک‌ها و مهمات استراتژیک روسیه انجام شد.

رئیس جمهوری اوکراین با تشویق ارتش این کشور به انجام عملیاتی مشابه گفت: «چنین عملیاتی است که دشمن را تضعیف می‌کند.» آقای زلنسکی همچنین از نیروهای اوکراینی بابت به رخ کشیدن توان حملات دوربرد کشورش علیه دشمن تشکر کرد.

آقای زلنسکی افزود: «ما در حال مدیریت وضعیت بر پایه انتظارت عقلایی نسبت به اهداف و توانمندی‌هایمان هستیم. بر همین اساس، بیشترین توجه نیروهای واکراینی به مناطق خارکف و دونتسک، شرق اوکراین، پوکروفسک، تورتسک، کوراخوف معطوف شده است. ما در این جبهه‌ها در حال تقویت مدامِ سلاح‌ها و نیروها هستیم.»

رئیس جمهور اوکراین که پیشتر گفته بود، حمله به کورسک روسیه بخشی از طرح پیروزی اوکراین است، در سخنرانی چهارشنبه شب تاکید کرد که طرح پیروزی اوکراین کامل شده و اکنون مهمترین عامل مورد نیاز عزم جدی برای اجرای موفق آن است.

پیشتر، گزارش شده بود که آقای زلنسکی از این طرح پیروزی در جریان سفر قریب‌الوقوعش به ایالات متحده و طی دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا رونمایی خواهد کرد تا بیش از پیش حمایت غرب از اوکراین را ترغیب و تقویت کند.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

سخنرانی آقای زلنسکی پس از آن ایراد شد که در جبهه مقابل، همتای روس او یعنی ولادیمیر پوتین، فرمان نوسازی و تقویت ارتش کشورش را صادر کرد.

آقای پوتین روز چهارشنبه گفت که ما در حال تجهیز مجدد و همه جانبه ارتش و نیروی دریایی هستیم، به این معنی که نیروهای آموزش دیده و ویژه، مجموعه‌ای از سلاح‌های مدرن و خودروهای زرهی، هواپیما، تجهیزات شناسایی دشمن به آنها تزریق خواهد شد.

وی افزود: «و البته ارتش به سامانه‌های پرتاب هواپیمای بدون سرنشین از انواع مختلف از استراتژیک و سنگین گرفته تا کوچک و فوق‌کوچک و نیز هواپیماهای شناسایی و جنگنده‌ها تجهیز خواهد شد.»

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کارآمدی این تجهیزات با اضافه شدن نیروهای آموزش دیده و خبره افزایش خواهد یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی: فقط با هدف قرار دادن اهدافی در خاک روسیه می‌توان پوتین را متوقف کرد

کپی برداری اوکراین از الگوی اسرائيل؛ آیا زلنسکی آمریکا را به جنگ جهانی سوم می‌کشاند

حمله بزرگ پهپادی اوکراین به مسکو؛ زلنسکی: برای تامین سامانه‌های دفاع هوایی جدید در حال مذاکره هستیم