NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مقاومت در برابر دیوان دادگستری؛ جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی بوداپست از بودجه اروپایی مجارستان کسر می‌شود

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در حال مصافحه با اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در حال مصافحه با اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بوداپست به دلیل امتناع از پرداخت جریمه تعیین شده توسط دیوان دادگستری اروپا به زودی سهمی از بودجه اتحادیه اروپا را از دست می‌دهد.

آگهی

کمیسیون اتحادیه اروپا رویه ویژه‌ای را برای پرداخت جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی که دیوان دادگستری اروپا (ECJ) به دلیل اعمال محدودیت‌های طولانی مدت در قبال پناهندگان علیه مجارستان وضع کرده، در نظر گرفته است.

بوداپست مهلت اول پرداخت این جریمه را که اواخر اوت بود، از دست داد. سپس، مقام‌های اروپایی تاریخ جدید ۱۷ سپتامبر را به عنوان مهلت دوم پرداخت جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی مجارستان تعیین کردند.

اما بوداپست به مهلت دوم نیز وقعی ننهاد تا این که کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که رویه‌ تازه‌ای را برای تامین جریمه وضع شده علیه مجارستان تعیین کرده است.

مطابق اعلام کمیسیون اروپا، جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی بوداپست از محل سهم این کشور در ردیف‌های مختلف بودجه سالانه اتحادیه اروپا پرداخت می‌شود. به عبارت دیگر، از ردیف‌های بودجه اروپایی مجارستان در مجموع ۲۰۰ میلیون یورو کاسته می‌شود و این رقم به حساب جریمه دیوان دادگستری اروپا واریز می‌شود.

البته مجارستان با ادامه بی‌توجهی به حکم دیوان دادگستری اروپا روزانه ۱ میلیون یورو جریمه مازاد نیز باید پرداخت کند.

از زمانی که حکم دیوان علیه مجارستان صادر شده، ویکتور اوربان، نخست وزیر راستگرای این کشور، جریمه وضع شده را «ظالمانه و غیرقابل قبول» توصیف کرده و مدعی شده که به جای آن می‌بایست ۲ میلیارد یورو برای حفاظت از مرزهای مجارستان در برابر مهاجران پرداخت می‌شده که نشده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

اخیرا نیز مجارستان، بروکسل را تهدید کرد که در صورت اصرار بر وضع محدودیت‌های بودجه‌ای، مهاجران غیرقانونی را روانه مقر کمیسیون اروپا در پایتخت بلژیک خواهد کرد. تهدیدی که با محکومیت اتحادیه اروپا و بلژیک مواجه شد.

مناقشه موجود میان بوداپست و بروکسل با تلاش مجارستان برای اعطای اقامت به شهروندان روسی و کاهش جذب پناهجویان اوکراینی وخامت بیشتری نیز به خود گرفته است.

با این حال، گزارش‌ها حاکیست که دیدار این هفته یانوس بوکا، وزیر امور اروپایی مجارستان با ایلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اروپا نشانه‌هایی از نزدیکی مواضع دو طرف در بر داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش مجارستان به سلب حق میزبانی نشست وزرای خارجه و دفاع؛ بورل: باید جوابی به عملکرد اوربان می‌دادیم

ادعای وزیر مجارستان برای امور اتحادیه اروپا: تامین امنیت اروپا بدون تعامل با روسیه ممکن نیست

مجارستان، پاشنه آشیل اتحادیه اروپا در جنگ روسیه با اوکراین؛ وتوی بوداپست خشم اعضا را برانگیخته است