NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

«نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره جلوی هرگونه تلاش کامالاهریس برای هرشکل از توافق با ایران را می‌گیرند»

الیز استفانیک، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از نیویورک
الیز استفانیک، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از نیویورک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

الیز استفانیک، رییس کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و سومین مقام ارشد این حزب در این مجلس به «فاکس‌نیوز» گفت در صورتی‌که کامالا هریس رییس‌جمهور شود، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از هرگونه توافق دولت او با ایران جلوگیری خواهند کرد.

آگهی

او در ادامه گفت: «بایدن و کامالا هریس صدها میلیارد دلار را مستقیم روانه ایران، بزرگ‌ترین حامی تروریسم جهان کردند و این دلارها خرج حمایت از گروه‌های نیابتی مانند حماس و حزب‌الله می‌شود که هر روز به اسرائيل حمله می‌کنند.»

در پی دو توافق جداگانه میان ایران و آمریکا در پاییز گذشته که شامل تبادل زندانیان بود، واشنگتن به تهران اجازه داد به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده خود دسترسی پیدا کند.

فاکس‌نیوز به نقل از برخی از ناظران خاورمیانه پیش‌بینی کرد در صورتی که کامالا هریس رئیس جمهور شود، او در قبال ایران احتمالاً بیشتر بر دیپلماسی و مذاکره تمرکز کند تا بر تحریم مالی.

در سال ۲۰۱۹، کامالا هریس از پیوستن مجدد به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که هدف آن محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران بود، حمایت کرد.

در سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، استفانیک گفت که اطمینان ندارد آمریکا توانایی جلوگیری از وقوع یک تهدید تروریستی مشابه دیگر را داشته باشد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او گفت: «اگر حملاتی که به اسرائیل شده است را نگاه کنید، ایرانی‌ها در حال پیشروی هستند. همان تروریست‌هایی که شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، شعار مرگ بر آمریکا نیز سر می‌دهند.»

استفانیک در ادامه با ابراز نگرانی از عبور افراد مظنون به عضویت در گروه‌های تروریستی از مرزهای باز آمریکا، از آن به عنوان «تهدید» برای امنیت ملی کشورش نام برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش تمسخرآمیز آلمان به اظهارات ترامپ در مناظره با هریس: ما سگ و گربه نمی‌خوریم

در اولین مناظره انتخاباتی کامالا هریس و دونالد ترامپ چه گذشت؟

هریس و ترامپ با تحریم‌های ایالات متحده چه خواهند کرد؟