NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

کامالا هریس با پذیرش نامزدی دموکرات‌ها: در برابر ایران و تروریست‌های تحت حمایتش از خود دفاع می‌کنیم

کامالا هریس در کنوانسیون ملی حزب دموکرات
کامالا هریس در کنوانسیون ملی حزب دموکرات Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، پنجشنبه شب ۲۲ اوت (۱ شهریور) در سخنرانی در کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو به مناسبت پذیرش نامزدی حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره سیاست‌های کلی خود در صورت انتخاب صحبت کرد.

آگهی

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه همواره در کنار اسرائیل ایستاده است، گفت: «من هرگز در انجام هر اقدامی که برای دفاع از نیروهایمان و منافع‌مان در برابر ایران و تروریست‌های تحت حمایت ایران لازم باشد، تردید نخواهم کرد.»

وی در سخنرانی ۴۰ دقیقه‌ای خود که با تشویق‌های مکرر حاضران همراه بود با پرداختن به مسئله درگیری اسرائیل و حماس گفت: «من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود پشتیبانی خواهم کرد زیرا مردم اسرائیل دیگر نباید با وحشتی که یک سازمان تروریستی به نام حماس در ۷ اکتبر ایجاد کرد، از جمله خشونت جنسی وصف‌ناپذیر و کشتار جوانان در یک جشنواره موسیقی، مواجه شوند.»

وی اضافه کرد: «در عین حال آنچه در ۱۰ ماه گذشته در غزه رخ داده است ویرانگر است. جان‌های بی‌گناه زیادی از دست رفت. مردم ناامید و گرسنه برای دست یافتن به مکانی امن بارها و بارها فرار می‌کنند. این مقیاس رنج دلخراش است.»

خانم هریس با حمایت از یک توافق آتش‌بس گفت برای پایان دادن به جنگ، آزادی گروگان‌ها و پایان رنج غزه تلاش خواهد کرد.

اظهارات وی در حالی ایراد شد که گروه‌های طرفدار فلسطین از برگزارکنندگان کنوانسیون به دلیل دعوت نکردن یک فلسطینی-آمریکایی روی صحنه به شدت انتقاد کرده‌اند.

خانم هریس همچنین تضمین داد که به عنوان رئیس‌جمهور، در کنار اوکراین و متحدان ایالات متحده در ناتو خواهد ایستاد.

کامالا هریس به عنوان اولین زن سیاه‌پوست و دارای ریشه آسیایی محسوب می‌شود که نامزدی ریاست‌جمهوری یکی از احزاب بزرگ آمریکا را پذیرفته است. وی در صورت انتخاب، اولین رئیس‌جمهور زن تاریخ ایالات متحده خواهد بود.

کامالا هریس در کنوانسیون ملی حزب دموکرات
کامالا هریس در کنوانسیون ملی حزب دموکراتعکس: آسوشیتد پرس

او که در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر باید با دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه رقابت کند، در سخنرانی شب گذشته خود به دفعات وی را هدف انتقادات قرار داد.

این نامزد حزب دموکرات در بخشی از اظهاراتش گفت: «با مستبدین و دیکتاتورهایی مانند کیم جونگ اون که به دنبال ترامپ هستند مهربان نخواهم بود.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم هریس اضافه کرد: «آن‌ها می‌دانند که ترامپ مستبدها را مسئول نمی‌داند، زیرا او می‌خواهد خودکامه باشد. من به عنوان رئیس‌جمهور هرگز در دفاع از امنیت و آرمان‌های آمریکا تزلزل به خرج نخواهم داد.»

در این سخنرانی همچنین کامالا هریس به دفاع از حق سقط جنین پرداخت و همچنین اضافه کرد که می‌خواهد بر خلاف ترامپ «رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها» باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا مهم است که خبرنگاران تصورات غلط را اصلاح کنند؟

رویترز: سفر اعلام نشده ژنرال آمریکایی به خاورمیانه همزمان با شدت گرفتن تهدید‌های ایران

عراقچی: ایران به دنبال مدیریت تنش با آمریکا است؛ برجام به شکل فعلی قابل احیا نیست