NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

دو کشتی‌گیر المپیکی هند با عضویت در حزب کنگره پا به عرصه سیاست گذاشتند

 تجمع اعتراضی مقابل پارلمان هند علیه آزار جنسی ورزشکاران توسط رئیس فدراسیون کشتی این کشور؛ فوگات و پونیا، دو کشتی‌گیر با سابقه هندی نیز در میان معترضان دیده می‌شوند
تجمع اعتراضی مقابل پارلمان هند علیه آزار جنسی ورزشکاران توسط رئیس فدراسیون کشتی این کشور؛ فوگات و پونیا، دو کشتی‌گیر با سابقه هندی نیز در میان معترضان دیده می‌شوند Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وینش فوگات و باجرانگ پونیا، کشتی گیران المپیکی هند روز جمعه در ادامه کنشگری‌های اجتماعی اخیر خود با عضویت به حزب اپوزیسیون کنگره رسما پا به عرصه سیاست گذاشتند.

آگهی

این دو کشتی‌گیر با سابقه که پیش‌تر عناوین و مدال‌هایی را نیز در مسابقات بین‌المللی کسب کرده‌اند از جمله رهبران و هدایت‌کنندگان اعتراض‌های سال گذشته به رسوایی آزار جنسی چند ورزشکار هندی توسط رئیس فدراسیون کشتی این کشور بودند.

رئیس فدراسیون کشتی هند در پی این اتهام و فشار ناشی از اعتراض‌های گسترده و دامنه‌دار ورزشکاران سرانجام سال گذشته از سمت خود برکنار شد.

فعالیت این فدراسیون اما پیش از برپایی انتخابات، در پی تعویق رای‌گیری که ناشی از نفوذ رئیس برکنار شده بود به مدت چند ماه از سوی فیلا به حال تعلیق درآمد.

وینش فوگات چند هفته پس از بازگشت از بازی‌های المپیک پاریس به هند تصمیم گرفت که رسما وارد عرصه سیاست شود.

او در بازی‌های المپیک به رغم رژیم غذایی سخت نتوانست خود را برای رقابت در مرحله نهایی رقابت‌های وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد زنان به وزن برساند و به دلیل ۱۰۰ گرم اضافه وزن از این رقابت بازماند.

این اتفاق باعث شد تا فوگات ۳۰ ساله، دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی رسما از دنیای کشتی کناره‌گیری کند.

خبر کناره‌گیری این کشتی‌گیر محبوب و با تجربه موجی از حمایت‌ها از وی را به همراه داشت و صدها هوادار و کشتی‌گیر با چشمان اشکبار، او را در سفری جاده‌ای به روستای خود در شمال هند همراهی کردند.

وینش فوگات، کشتی‌گیر سابق تیم ملی زنان هند که وارد عرصه سیاست شد
وینش فوگات، کشتی‌گیر سابق تیم ملی زنان هند که وارد عرصه سیاست شدAP Photo

دو کشتی‌گیر سرشناس سابق هند همچنین در حالی فعالیت سیاسی خود را آغاز می‌کنند که قرار است چند هفته دیگر انتخابات منطقه‌ای در ایالت هاریانا برگزار شود، جایی که حزب حاکم بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر به دنبال سومین دوره متوالی به دست گرفتن قدرت است.

کی‌.سی ونیوگوپال، دبیر کل حزب کنگره که از مهم‌ترین احزاب اپوزیسیون در هند به شمار می‌رود طی مراسمی پس از معرفی دو کشتی‌گیر سابق به عنوان اعضای جدید این حزب، به خبرنگاران گفت: «آنها نه تنها در عرصه ورزشی برای کشور افتخار آفرینی کردند، بلکه در خیابان نیز مبارزه قدرتمندی علیه بی‌عدالتی انجام داده‌اند.»

فوگات نیز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که از عضویت در حزبی که به گفته وی «در کنار زنان و در برابر هرگونه بی‌عدالتی ایستاده» خوشحال است و به آن افتخار می‌کند.

او در ادامه تاکید کرد که «مبارزه ما ادامه خواهد داشت و اطمینان داریم که در دادگاه‌ها و نیز در زندگی پیروز خواهیم شد.»

باجرانگ پونیا، کشتی‌گیر سابق تیم ملی هند که پیش‌تر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب مدال برنز شده بود نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: «کوشش و تلاش سختی که در طول اعتراضات و در حمایت از کشاورزان، سربازان و جوانان انجام دادیم، همچنان برای کشورمان ادامه خواهیم داد.»

باجرانگ پونیا، کشتی‌گیر سابق تیم ملی هند و دارنده مدال برنز المپیک
باجرانگ پونیا، کشتی‌گیر سابق تیم ملی هند و دارنده مدال برنز المپیکAP Photo

این دو ورزشکار المپیکی به همراه ساکشی مالیک، دیگر کشتی‌گیر ملی پوش این کشور که وی نیز دارنده مدال برنز المپیک است از جمله رهبران اعتراضات دامنه‌دار علیه رسوایی اخلاقی فدراسیون کشتی هند بودند.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدال طلای دونده ایرانی که با پرچم ترکیه در پارالمپیک پاریس مسابقه داده بود، پس گرفته شد

شناگر بدون دست ترکیه‌ در سودای مدال طلای پارالمپیک: مثل یک ماهی کوچک هستم؛ ماهی‌ها هم دست ندارند

افسر پیاده‌نظام ارتش اوکراین از جبهه جنگ پا به میدان رقابت در بازی‌های پارالمپیک پاریس گذاشت