NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

تجاوز وحشیانه و قتل یک پزشک در هند؛ هزاران نفر در اعتراض به فقدان امنیت برای زنان به خیابان‌ها آمدند

ااعتراض شهروندان خشمگین هند به تجاوز و قتل یک پزشک جوان
ااعتراض شهروندان خشمگین هند به تجاوز و قتل یک پزشک جوان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران زن شب گذشته در اعتراض به تجاوز وحشیانه به یک پزشک و قتل هولناک وی در هند در چندین شهر این کشور به خیابان آمدند.

آگهی

معترضان خشمگین خواستار رسیدگی ویژه نارندرا مودی، نخست وزیر هند به این جنایت و اعمال مجازات سخت برای جرایم علیه زنان در این کشور شدند.

زنان با در دست داشتن شمع و پوسترهایی که روی آن عبارت «شب را پس بگیرید» نوشته شده بود در شهرهای مختلف، از جمله کلکته واقع در شرق هند، راهپیمایی کردند.

تجاوز و قتل یک پزشک کارآموز در این شهر که هفته گذشته صورت گرفت به اعتراضات گسترده‌ای میان شهروندان و نیز کادر پزشکی در این کشور که خواستار بهبود و ایمن‌تر شدن شرایط کاری خود هستند، دامن زده است.

بسیاری از بیمارستان‌های دولتی در شهرهای مختلف هند اوایل این هفته تمام خدمات خود را به جز بخش‌های اورژانس متوقف کردند، زیرا پزشکان جوان در اعتراض به این اتفاق در بیرون بیمارستان‌ها تجمع کرده و خواستار عدالت برای قربانی شدند.

معترضان به تجاوز و قتل یک پزشک جوان در هند که خواستار اجرای عدالت هستند
معترضان به تجاوز و قتل یک پزشک جوان در هند که خواستار اجرای عدالت هستندAP Photo

این حادثه پس از آن رسانه‌ای شد که نیروهای امنیتی هندی روز جمعه از کشف پیکر بی‌جان یک پزشک ۳۱ ساله خبر دادند.

پلیس سپس اعلام کرد که او پیش از قتل مورد تجاوز قرار گرفته است؛ گفته می‌شود که یک نیروی داوطلب پلیس در همین ارتباط به عنوان فرد مظنون به ارتباط با این جنایت دستگیر شده است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند طی سخنانی در مراسم بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالگرد استقلال کشورش با اشاره به جنایت صورت گرفته علیه یک پزشک جوان در کلکته خطاب مردم گفت: «به عنوان یک جامعه، نباید وحشیگری‌ها علیه مادران، دختران و خواهرانمان را نادیده بگیریم؛ خشم شدیدی در میان مردم نسبت به این اتفاق شکل گرفته که من آنرا به خوبی احساس می‌کنم.»

این تجاوز یادآور ماجرای مشابهی در دهلی نو است که سال ۲۰۱۲ روی داد، زمانی که یک دانشجوی ۲۳ ساله در یک اتوبوس توسط عده‌ای مرد مورد تجاوز گروهی قرار گرفت و سپس به دلیل جراحات و صدمات ناشی از آن در نهایت جان باخت.

عالیا بات، هنرپیشه زن هندی‌تبار بریتانیایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود که بیش از ۸۵ میلیون دنبال‌کننده دارد در واکنش به جنایت صورت گرفته علیه پزشک زن جوان هندی نوشت: «این حادثه وحشتناک بار دیگر به ما یادآوری کرد که زنان به طور نامتناسبی بار مسئولیت تامین امنیت خود را بر دوش می‌کشند.»

پزشکان در بیمارستان‌های دولتی شلوغ و اغلب فقیرانه هند مدت‌هاست از کار زیاد و دستمزد کم شکایت دارند و می‌گویند اقدامات کافی برای جلوگیری از خشونت علیه آنها توسط افرادی که از مراقبت‌های پزشکی ناراضی هستند، صورت نمی‌گیرد.

داده‌های دفتر ثبت جرایم ملی در هند که اواخر سال گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که جرایم علیه زنان در این کشور در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن ۴ درصد افزایش یافته است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازیکن هلندی که به جرم تجاوز به دختری ۱۲ ساله زندانی شده بود، اولین بازی خود را در المپیک واگذار کرد

«تجاوز گروهی» در پاریس؛ زن استرالیایی با لباس نیمه‌پاره به اغذیه‌فروشی پناه برد

گزارشی از تجاوز جنسی طالبان به زنان افغان که به دلیل «بدحجابی» بازداشت شدند