NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

با دستور دیوان عالی، شبکه اجتماعی ایکس در برزیل مسدود شد

شبکه ایکس
شبکه ایکس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز شنبه و پس از دستور قاضی دیوان عالی برزیل شبکه اجتماعی توییتر یا همان ایکس متعلق به ایلان ماسک در این کشور رسما مسدود شد.

آگهی

الکساندر دی مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، روز جمعه به دنبال درگیری چند ماهه با این میلیاردر فناوری به اتهام انتشار اطلاعات نادرست در بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، دستور تعلیق این پلتفرم را صادر کرده بود.

مورائس پس از اینکه ماسک از دستور تعیین نماینده قانونی جدید برای شرکت پیروی نکرد، این حکم را صادر کرد.

دسترسی به شبکه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، دیگر برای برخی از کاربران در این کشور آمریکای جنوبی امکان‌پذیر نیست و پیامی برای آنها ارسال شد که از آنها خواسته شده بود مرورگر خود را دوباره باز کنند.

ماسک که مالک تسلا و اسپیس ایکس نیز هست، با خشم به دستور قاضی واکنش نشان داد و موراس را «دیکتاتور شیطانی» نامید و او را به «تلاش برای از بین بردن دموکراسی در برزیل» متهم کرد.

این میلیاردر که به طور فزاینده ای با سیاست جناح راست همسو شده است، در X نوشت: «آزادی بیان بستر دموکراسی است و یک شبه قاضی غیر منتخب در برزیل برای اهداف سیاسی آن را نابود می‌کند.»

آقای ماسک روابط نزدیکی با دیکتاتور دست راستی برزیل ژائر بولسونارو داشته و حالا هم از حامیان جدی دونالد ترامپ به شمار می‌رود. از زمان روی کار آمدن دولت جدید در برزیل این کشور با ماسک درگیر بوده و دیوان عالی توییتر را به ایجاد نبردی با هدف انتشار اطلاعات نادرست متهم کرده است.

ماسک قبلاً خود را «طرفدار آزادی مطلق بیان» نامیده بود متهم است که در توییتر تلاش می‌کند تئوری‌های جناح راست را تبلیغ کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مورائس ضمن دستور تعلیق فوری شبکه ایکس تاکید کرد که تمام اقدامات لازم برای اجرای کامل این دستور ظرف ۲۴ ساعت باید انجام شود. او همچنین تهدید کرد که هر کسی که از برخی باگ‌ها و اختلال‌ها سو استفاده و یا وی پی ان و امثالهم بخواهد از این شبکه اجتماعی استفاده کند معادل چیزی حدود ۹ هزار دلار آمریکا جریمه خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایلان ماسک در برزیل متهم می‌شود؛ تحقیقات دادگاه عالی برزیل درباره ممانعت مالک توییتر از اجرای عدالت

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

رئیس‌جمهوری برزیل در چین: آمریکا از دمیدن به جنگ در اوکراین دست بردارد